Auchan se extinde: „Clientul cumpără astăzi din hipermarket, mâine din supermarket, iar apoi este online. Noi trebuie să fim acolo.“

901

Grupul francez Auchan, un business de un miliard de euro în Româ­nia, atacă două segmente-cheie din piaţa locală de retail, cel de proximitate şi online-ul. Astfel, fie de la zero, fie prin achiziţii, francezii vor să devină un actor naţional pe piaţa de supermarketuri şi de magazine de bloc.

„În ceea ce priveşte dezvoltarea, ne ui­tăm atât la segmentul de proximitate, cât şi la online şi până la toamnă vom anunţa planuri concrete. Vom merge înainte cu un business multiformat, multicanal. Clientul astăzi cumpără din hipermarket, mâine din supermarket, iar apoi este online. Noi trebuie să fim acolo unde este şi el“, spune Ionuţ Ardeleanu, la primul său interviu acordat presei de la preluarea funcţiei de director general al Auchan România la finalul lui 2015.

Auchan România va continua să se dezvolte şi pe segmentul de hipermar­ket, spune Ionuţ Ardeleanu. Compania cau­tă oportunităţi, astfel că se uită să cum­pe­re şi terenuri, dar nu spune nu nici in­trării în malluri sau în spaţii cu chirie. Din to­talul celor 33 de magazine 22 sunt în pro­prie­tate, restul cu chirie. „Nu avem cum­pă­rate încă terenuri, însă ne uităm în piaţă.“

În ceea ce priveşte segmentul de pro­ximitate, compania vrea să se dez­volte accelerat. La început îşi va con­centra atenţia pe aglomerările urbane şi pe oraşele unde deja este prezentă, însă Ionuţ Ardeleanu afirmă că vrea să aibă acoperire naţională. Pe segmentul de proximitate – supermarketuri şi maga­zi­ne de cartier, lanţul se va bate cu Profi, Carrefour, Mega Image, dar şi cu jucătorii tradiţionali.

„Există şi loc de dezvoltare, dar şi cerere pe acest segment. În majoritatea ţărilor unde grupul este prezent are şi segment de proximitate. Pe mai multe pieţe este activ şi cu operaţiuni online.“

Decizia Auchan de a intra şi pe alte segmente de piaţă vine în contextul în care şi concurenţii săi au făcut acest lucru, un exemplu fiind chiar francezii de la Carrefour, care au prezenţă pe aproape toate segmentele – super­market, hipermarket, proximitate, online şi un hibrid între discount şi cash&carry.

Sursa: zf.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.