Proiectul de lege care prevede modificări majore la Regulamentul pentru efectuarea și trecerea Inspecției Tehnice Periodice (ITP) a fost adoptat de Camera Deputaților în calitate de for decizionar. Una dintre cele mai importante noutăți constă în: împărțirea deficiențelor unei mașini în 3 categorii: deficiențe minore – deficiențe care nu au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului său impact asupra mediului și alte neconformități minore; deficiențe majore: deficiențe care pot compromite siguranța vehiculului, pot avea un impact asupra mediului său îi pot pune în pericol pe ceilalți participanți la trafic, dar și alte neconformități mai importante; deficiențe periculoase: deficiențe care constituie un risc direct și imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului.
Tot ca noutăți în domeniu, vă informăm că indiferent de vechime, o mașină va putea trece ITP-ul chiar și în cazul existenței unor deficiențe minore; în situația în care o mașină are deficiențe din două categorii, va fi clasificată la categoria corespunzătoare deficienței mai mare; în cazul unei mașini care are mai multe deficiențe minore, aceasta poate fi încadrată la categoria deficiențelor majore, în cazul în care efectul combinat al deficiențelor generează un risc mai mare pentru siguranță și/sau mediul înconjurător; în cazul în care conducătorii auto care nu trec ITP-ul sunt obligați să repare mașinile și să refacă inspecția într-un interval de cel mult 30 de zile;
Intervalul de timp la care se face ITP-ul, este: pentru mașinile noi, primul ITP se face la 3 ani de la înmatriculare; pentru mașinile cu o vechime de peste 12 ani, ITP-ul se face anual; pentru toate celelalte mașini, ITP-ul se face o dată la 2 ani, la fel ca și în prezent. Legea va intra în vigoare, după ce este promulgată de președintele României și publicată în Monitorul Oficial.