Trotuarul și pista de biciclete de pe strada Popa Șapcă creează în continuare disconfort celor care sunt nevoiți să le împartă. Verde pentru Biciclete a prezentat situația Primăriei Timișoara, dar autoritățile refuză să schimbe ceva.
Reprezentantul VpB a participat la ultima sedință a comisiei de circulație și a propus ca pista de biciclete sa fie mutată pe sosea, lăsând astfel loc pietonilor pe trotuar. Autoritățile au refuzat vehement.
„Deși reprezentantul bicicliștilor în Comisia de Circulație PMT, Ana Munteanu, le-a prezentat membrilor comisiei variante de îmbunătățire a situației actuale, răspunsul directorului Culiță Chiș a fost extrem de vehement – refuzând propunerea venită din partea comunității, de a muta pistele de bicicletă pe carosabil. În acest moment ne este clar că în viziunea acestei administrații bicicleta nu este un mijloc de transport, ci unul recreațional, iar bicicliștii sunt văzuți ca fiind o minoritate neimportantă pentru comunitate, fiind de multe ori ridiculizați de către reprezentanții administrației care se încăpățânează să prioritizeze traficul auto într-un oraș deja sufocat de mașini”, transmit reprezentanții VpB.
Potrivit asociației, în ultima lună, în Timișoara au avut loc 5 accidente rutiere grave în care au fost implicați bicicliști – doi dintre ei pierzându-și viața.
„În tot acest timp reprezentanții PMT promit proiecte mărețe legate de infrastructura velo din oraș, proiecte care se vor realiza peste ani de zile din fonduri europene. Ne întrebăm câți bicicliști mai trebuie să-și piardă viața până când autoritățile locale vor lua în considerare observațiile / demersurile venite din partea specialiștilor din comunitatea locală? Salutăm demersul PMT de a aplica la fondurile europene pentru a obține finanțările necesare realizării unei rețele velo adaptate la necesitățile orașului – dar în același timp trebuie să fim realiști și să luăm în considerare că termenele de livrare ale acestui proiect sunt îndepărtate, iar situația actuală a infrastructurii velo din Timișoara trebuie îmbunătățită pentru siguranța tuturor participanților la trafic”, mai spun cei de la VpB.
Așadar, cel puțin momentan, pietonii și bicicliștii trebuie să se „bucure” de space sharing pe trotuarul de doar 2 metri lățime, existent pe Popa Șapcă.
Pietonii sunt cei mai dezavantajati de catre autoritati : pistele de biciclete s-au trasat numai pe trotuare in tot orasul, iar cand e nevoie de mai multe benzi de circulatie se ia tot din trotuarele pietonilor (chiar si spatiile verzi sunt facute tot din spatiul pietonilor/trotuarelor care au fost odata mai generoase !).
Si atunci ?