Deschiderea lotului 3 din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva cu restricții de tonaj și de viteză nemulțumește membri asociației Pro Infrastructură. Aceștia susțin că limitarea vitezei la 80 km/h, respectiv 60 km/h pe unele porțiumi, și impunerea unui tonaj maxim de 7,5 tone sunt nejustificste. De asemenea, specialiștii cer un control aspru la CNAIR, pe care o acuză de ”vendete persoanle”.
”Pe tronsonul deschis azi s-a impus o limitare de tonaj de 7,5 tone și de viteză de 80 de km/oră, chiar 60 de km/oră pe unele poduri. De ce? Chiar expertizele realizate de Iptana spuneau că limitarea de tonaj s-ar justifica doar până la rezolvarea problemelor minore de la podul peste Mureș, soluționate deja. Iar limitarea de viteză are în spate o justificare demnă de o piesă de teatru absurd: nu sunt finalizate toate gardurile exterioare autostrăzii pentru oprirea animalelor. Dar oare drumul paralel DN68A pe care limita de viteză este de 100 de km/oră are măcar un metru de gard lateral?
Solicităm premierului Orban și ministrului Transporturilor Lucian Bode să trimită corpul de control la CNAIR pentru a analiza în profunzime problematica tronsoanelor de autostradă finalizate și ținute închise din cauza vendetelor personale sau șpăgilor nedate și să sesizeze organele abilitate, astfel încât pe viitor să nu mai avem astfel de jigniri din partea statului la adresa propriilor cetățeni, la adresa bugetului de stat văduvit de penalitățile câștigate în instanță de constructori și la adresa bunului simț”, a transmis Pro Infrastructură.
Vă amintim, lotul 3 din Lugoj – Deva a fost deschis, luni după masă, dsr cu restricții și în regim de drum național, nu de autostradă. Mai mult, rămân închiși 1 kilometri din lotul 2, așa că nu putem spune încă că de la Sibiu la Nădlac se poate circula numai pe șosea rapidă.