În Timişoara, în spaţiul public, se dezbate în această perioadă situaţia transportului în comun din oraş. Mai ales cea a tramvaielor, având în vedere incidentul de vineri, 22 iulie, când vatmanul a căzut din cabină, făcându-i-se rău, iar pasagerii au rămas în garnitura în mişcare.
Pe Facebook au început să curgă plângerile. Timişorenii sunt nemulţumiţi de infrastructura proastă pe care circulă tramvaiele, frecvenţele la care o fac, precum şi de confortul redus din mijloacele de transport în comun.
„Bună ziua, linia de tramvai nr. 7 de pe str. Ana Ipătescu nr.14 prezintă defect major (lemnele care leagă linile sunt putrezite şi se mişcă foarte uşor la trecerea tramvaiului) punând în pericol siguranţa pasagerilor şi structura de rezistenţă a blocurilor din apropierea liniei”, scrie un internaut.
„Fluidizați circulația tramvaielor 1 și 2, e inadmisibil să circule numai o garnitură, fie ea cu 4 vagoane! Dacă aveți nevoie de idei de comunicare/negociere cu managementul echipei de muncitori din Piața Libertății, faceți consultări publice. În momentul de față aveți o imagine publică foarte proastă în rândul plătitorilor serviciilor de transport public din Timișoara”, se plânge un alt utilizator al Facebook.
Potrivit site-ului oficial al Regiei Autonome de Transport Timişoara „secţia transport tramvaie are în dotare două depouri amplasate în puncte diferite ale oraşului. Parcul de tramvaie se compune din 130 vagoane motor şi 103 vagoane remorcă. Coeficientul mediu anual de utilizare a parcului este de 0,46, numărul mediu de tramvaie aflate în circulaţie fiind de 60. În cadrul depourilor se execută reviziile zilnice, săptămânale şi lunare ale tramvaielor. Cu tramvaiele se asigură transportul pe 10 linii a căror trasee au lungimea totală de 134,30 km, cu viteza medie de exploatare de 14,45 km/h. Cu tramvaiul se asigură 50% din totalul călătorilor transportaţi”.
Ce nu menţionează şefii din RATT este starea adevărată a tramvaielor. Acestea au fost aduse la Timişoara între 1990 şi 2010 din Germania. Încă de la achiziţie ele erau deja uzate, fiind luate second-hand de la nemţi. Toate tramvaiele au mai bine de 40 de ani vechime şi nu au fost modernizate decât două dintre ele.
În aceste condiţii, călătorii trebuie să ştie că cei 2 lei pe care îi achită pentru o cursă le aduc căldură excesivă vara, frig iarna, geamuri şi scaune murdare şi rupte şi, nu în ultimul rând, o plimbare plină de zdruncinături şi scârţâieli, atât şinele cât şi garniturile fiind ruginite.