Alegerile parlamentare vor avea loc, anul acesta, în 11 decembrie. Decizia a fost luată de Guvern, care a stabilit şi perioada campaniei electorale. Aceasta va începe în 11 noiembrie şi se încheie în 10 decembrie, cu o zi îninatea scrutinului.
Potrivit hotărârii Executivului, data de 14 septembrie 2016 este ultima zi în care alegătorii români cu domiciliul sau reședința în afara țării pot depune cererile pentru înscrierea în Registrul electoral cu mențiunea pentru votul prin corespondență sau pentru votul în secţia de votare.
„Aceeași hotărâre a Guvernului prevede că listele electorale pentru votul prin corespondenţă vor fi întocmite și tipărite de AEP până cel mai târziu în data de 20 septembrie 2016, urmând ca acestea să fie puse la dispoziţia Companiei Naţionale „Poşta Română” – S.A. până pe data de 21 septembrie.
Potrivit actului normativ menționat, localităţile din străinătate în care trebuie să fie înfiinţate secţii de votare, precum şi numărul acestora vor fi comunicate Ministerului Afacerilor Externe (MAE) de către Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) până cel mai târziu în data de 11 octombrie 2016, iar până în data de 2 noiembrie AEP va stabili, cu avizul MAE, sediile secțiilor de votare din străinătate din afara misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, secţiilor consulare şi institutelor culturale”, transmite Autoritatea Electorală Permanentă.
O veste bună pentru operatorii de calculator din secțiilor de votare și pentru experții electorali o reprezintă majorarea indemnizației, de la 85 de lei, cât a fost la alegerile locale, la 150 de lei.
Suma totală alocată de Guvern pentru buna organizare a alegerilor parlamentare este de 227,7 milioane lei, fondurile necesare fiind prevăzute, pe categorii de cheltuieli, în bugetele Ministerului Afacerilor Interne (MAI), MAE, AEP, Serviciului Român de Telecomunicații (STS), Institutului Național de Statistică (INS).