Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara rămâne în continuare al statului, prin Ministerul Transporturilor. Asta deşi de doi ani Consiliul Judeţean Timiş se chinuie să obţină pachetul majoritar de acţiuni. Iar primul pas a fost făcut în 2014. Atunci, Senatul României aproba trecerea a 80% din acţiuni în patrimoniul privat al Consiliului Judeţean Timiş.
Decizia finală aparţine însă Camerei Deputaţilor, ca for decizional. Iar aici lucrurile s-au împotmolit. Deputaţii nu şi-au exprimat încă votul, dar şansele ca administraţia judeţeană din Timiş să coordoneze aeroportul sunt minime. Asta pentru că două comisii ale camerei suterioare, Comisia pentru politică economică, reformă şi privatizare şi Comisia pentru industrii şi servicii a Camerei Deputaţilor, au eliberat un raport de respingere a proiectului de lege prin care trebuia realizat transferul.
Aeroportul Timişoara este o afacere de succes. Înregistrând tot mai mulţi călători, aerogara este o sursă bună de profit. În primele trei luni ale anului 2016, Aeroportul Timişoara a înregistrat, comparativ cu anul precedent, o creştere a numărului de pasageri cu 8%. Astfel, dacă în perioada ianuarie – martie 2015 au călătorit de pe aeroportul din Timişoara 194.145 de pasageri, în aceeaşi perioadă a anului 2016 au fost înregistraţi un număr de 209.890 pasageri.
Cum era de aşteptat, o creştere însemnată înregistrează şi numărul zborurilor efectuate în perioada ianuarie-martie 2016. Dacă în primele 3 luni ale lui 2015 – 2.615 de aeronave au aterizat sau decolat de la Timişoara, în 2016, numărul acestora a crescut cu 8%, înregistrându-se un număr de 2.824 zboruri.