Asociaţiile de proprietari vor fi obligate să îşi deschidă conturi bancare, de la sfârşitul lunii viitoare, din care să facă plăţile către furnizorii de utilităţi. Administratorii vor mai avea voie să umble cu bani cash doar în situaţii excepţionale.
La finalul lunii septembrie intră în vigoare noua lege a asociaţiilor de proprietari, legea 196/2008, iar potrivit unor prevederi din actul normativ administratorii de bloc nu vor mai avea bani cash pe mână, fiind obligaţi să deschidă cont bancar în care să verse, opţional, banii primiţi de la proprietari în contul cotelor de întreţiere şi din care să se facă plăţile, de data aceasta obligatoriu, către furnizorii de utilităţi.
Datele contului trebuie să fie aduse la cunoştinţa tuturor membrilor asociaţiei de proprietari.
În termen de 24 de ore la momentul în care administratorul primeşte orice sumă de bani, este obligat să îi depună în contul asociaţiei.
Doar în cazuri excepţionale, în care este vorba despre cheltuieli neprevăzute, şi doar cu acordul proprietarilor, administratorul de bloc poate păstra în casierie bani cash, şi asta doar în limita a 1.000 de lei.
Iată mai jos articolele din lege cu privire la acest aspect
Art.20. – (1) Fiecare asociaţie de proprietari este obligată să deţină un singur cont bancar.
(2) În vederea plăţii cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, datele de identificare ale contului bancar prevăzut la alin.(1) se comunică tuturor proprietarilor prin afişare la avizier, odată cu lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari.
(3) Prin datele de identificare ale conutui bancar menţionate la alin. (2) se înţelege numele titularului contului, banca la care este deschis contul, sucursala şi codul IBAN.
Art.67. – (1) Pentru realizarea lucrărilor de întreţinere, reparaţii sau investiţii privind proprietatea comună, administratorul, ţinând seama de preţ, durata de execuţie şi calitate, supune spre analiză şi aprobare comitetului executiv, oferte ale operatorilor economici care satisfac cerinţele asociaţiei de proprietari, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Administratorul este obligat să folosească pentru plăţile curente şi pentru încasări contul curent al asociaţiei prevăzut la art.20 alin.(1), la care au acces pentru informare, în condiţiile art.2184-2190 din Legea nr.287/2009, republicată, cu modificările ulterioare, toţi proprietarii. În acest cont sunt vărsate, în termen de 24 de ore de la primirea acestora,
toate sumele sau valorile primite în numele sau în contul asociaţiei.
(3) Contul menţionat la alin. (2) poate fi utilizat şi pentru plata cotelor lunare de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de către proprietari.
(4) În cazul în care administratorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile, sau le îndeplineşte în mod defectuos, cauzând prejudicii asociaţiei de proprietari, asociaţia de proprietari, în baza hotărârii adunării generale, poate retrage din garanţia administratorului o sumă de bani pentru acoperirea prejudiciilor create, sau poate hotărî diminuarea venitului în
funcţie de gravitatea faptei, în condiţiile prevăzute în contractul de administrare, precum şi de a acţiona în instanţă pentru recuperarea prejudiciilor provocate.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), cu acordul adunării generale a asociaţiei de proprietari, exclusiv în vederea efectuării
operaţiuniilor de plăţi pentru cheltuieli neprevăzute, administratorul poate păstra în casierie numerar, în limita unui plafon lunar de 1.000 lei.
sursa: economica.net