Oficiali din Administrația Fondului de Mediu și Ministerul de Finanțe au confirmat astăzi că „până la finalul anului sperăm să avem o variantă agreată de toți cei implicați pentru o nouă taxă pe poluare”. De asemenea ei au anunțat „că trebuie schimbat modul de calcul al impozitării vehiculelor”.
Prezent la conferinţa „Întinerirea parcului auto din România – care sunt soluţiile?”, organizată de PwC România, şeful Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) a declarat că, atâta timp cât există „o necesitate stringentă de a reintroduce taxarea autovehiculelor pentru poluare” pentru a stăvili importurile masive de maşini foarte vechi şi cu emisii mari de noxe trebuie găsită o nouă modalitate de aplicare care să nu contravină reglementărilor europene. Cornel Brezuică, şeful AFM, a declarat, de asemenea, că „dacă se intervenea la timp cu restituirea integrală a banilor şi îndreptarea excepţiilor privind plata taxei opinia mea este că şi acum aveam timbru de mediu. Gvernul a sesizat că lucrurile sunt dramatice în privinţa parcului auto şi am constituit un grup de lucru alături de reprezentanţii industriei şi PwC pentru a remedia problemele. Am început discuţii privind un nou mod de taxare. Trebuie să vedem însă dacă taxăm o singură dată pe durata de viaţă a vehiculului sau apelăm la o taxă anuală, Sper să ajungem la o măsură fiscală care să fie benefică pentru toată lumea. Impactul poluării provenite de la autovehicule nu trebuie neglijat. Până la finalul anului sperăm să avem o variantă agreată de toţi cei implicaţi pentru o nouă taxă dpe poluare.”
Și impozitele pentru maşini ar putea lua în calcul emisiile poluante
Alături de reprezentanţi ai celor două asociaţii patronale din industria auto – ACAROM şi APIA – la conferinţa PwC a luat parte şi Gheorghe Marinescu, şef serviciu impozite şi taxe locale în Ministerul Finanţelor Publice acre a declarat că „este limpede că trebuie schimbat modul de calcul al impozitării vehiculelor. Astfel vom aduce şi bani în plus la bugetele locale. Noi avem în vedere să ţinem cont inclusiv de gradul de poluare şi sper să ajungem la un sistem uşor de aplicat de primării. Noi încurajăm achiziţia de maşini nepoluante. Un nou mod de impozitare este aplicabil cel mai devereme la 1 ianuarie 2019.”
Conform analiştilor PwC, în primele opt luni din acest an au fost înmatriculate în România 337.787 de autoturisme de ocazie, în mare parte nefiscalizate. Iar numărul maşinilor mai vechi de zece ani s-a dublat. „În România, pentru fiecare maşină nouă sunt vândute câte trei second-hand, iar vârsta medie a parcului auto a crescut la 13,1 ani faţă de 12,9 ani cât se înregistra anul trecut. Decalajul faţă de media europeană a ajuns la 4,6 ani. În primele opt luni ale acestui an deja s-au vândut mai multe vehicule de ocazie decât în tot anul 2016”, a menţionat Daniel Anghel, analist PwC România.
sursă: capital.ro