După ce, în urmă cu câteva zile, Universitatea Politehnica Timişoara anunţa creşterea numărului de înscrieri, şi că are de gând să ceară Ministerului suplimentări, acum Universitatea de Vest Timişoara a ieşit la rampă, anunţând şi ea o creştere cu 16 % a absolvenților de liceu înscriși, faţă de anul trecut.
5408 candidați s-au înscris pentru cele 2067 de locuri bugetate puse la dispoziție de UVT, pentru noul an universitar. În medie, aici, aproape trei candidați concurează pe un loc fără taxă.
Cea mai solicitată facultate este cea de Matematică și Informatică, cu aproape cinci candidați pe loc bugetat, specializarea Informatică înregistrând cea mai mare concurență din cadrul UVT, de 10 persoane pentru fiecare loc fără taxă disponibil.
O situație asemănătoare se înregistrează și la Facultatea de Sociologie și Psihologie, unde concurența trece de patru candidați pe un loc bugetat. Cei mai mulți s-au înscris la Pedagogia învățământului preșcolar și primar, dar și la Psihologie, cu cinci, respectiv șase tineri care concurează pe fiecare loc fără taxă.
De asemenea, 418 absolvenți de liceu concurează pentru cele 116 locuri bugetate în cadrul Facultății de Drept.
Ultima zi de înscrieri este marți, 25 iulie, dosare mai fiind acceptate la Facultatea de Fizică.
„Universitatea de Vest confirmă, și prin înscrierile de anul acesta, tendința de creștere. Informatica este, și anul acesta, facultatea cu cea mai mare concurență pentru specializările oferite. Avem rezultate foarte bune și în cazul celorlalte facultăți. Este important că efortul susținut din ultimii ani, al tuturor celor care fac lucrurile să se întâmple în universitatatea noastră, este perceput de societate. Îmi place să cred că Universitatea de Vest a devenit mai atractivă ca destinație de studiu, în ciuda tendinței demografice descendente, în urma eforturilor din ultimii ani”, spune rectorul UVT, prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea.
În zilele următoare au loc probele de admitere și confirmările candidaților declarați admiși. Anii anteriori, creșterea înscrierilor s-a reflectat quasi-proporțional într-o creștere a numărului de studenți înmatriculați în anul I de studiu.