Mașinile nu vor mai circula prin centrul acestui oraș din vestul României! Primăria interzice traficul auto

1006

Primarul orașului Oradea, Ilie Bolojan, a susținut joi, 8 iunie 2017, o conferință de presă privind măsurile pe care administrația locală le pregătește pentru a da zonei centrale a municipiului un aspect mai plăcut, mai atractiv.

„Vorbim de o a doua etapă de dezvoltare, care presupune asigurarea unui mod de viață plăcut, în care oamenii să aibă posibilitatea să interacționeze, să participe la diferite evenimente, să se relaxeze în spații corespunzător amenajate”, a spus primarul, după ce a arătat că în prima etapă s-a încercat creșterea veniturilor și a numărului locurilor de muncă, precum şi creşterea atractivităţii oraşului pentru investiții.

„Pentru cetățeni e important cât câștigă, dar și cum se simt într-un oraș. Studiile ne arată că satisfacția față de modul de viață este dată și de mediul în care oamenii trăiesc. Toate acestea depind de modul în care gândește administrația publică viața în Oradea, astfel încât cetățenii orașului să se simtă cât mai bine. Pentru toate acestea este nevoie de un centru de oraș distinctiv, în care oamenii să se simtă confortabil. Centrul de oraș trebuie să fie unul prietenos cu oamenii, nu cu mașinile”, a spus primarul Ilie Bolojan.

Măsurile pe care administrația locală le implementează pentru îndeplinirea acestui obiectiv sunt: reabilitarea fațadelor clădirilor; realizarea unor spații pietonale cât mai largi; o curățenie exemplară în zona centrală, și nu numai; luarea tuturor măsurilor pentru ca oamenii să se simtă în siguranță, acest lucru presupunând toleranță zero față de cerșetori, dar și camere de supraveghere video în spațiile publice.

Circulaţia maşinilor, restricţionată treptat în centru

Primarul Ilie Bolojan a anunţat că, începând din data de 24 iunie, circulaţia maşinilor va fi închisă în Piaţa Unirii în fiecare weekend, de sâmbătă dimineaţa până duminică noaptea. Intenţia municipalităţii este restricţionarea completă a circulaţiei auto în zona centrală, însă acest lucru se va face gradual, pe măsură ce se vor crea condiţii pentru rute alternative, precum şi parcări noi în zona centrală. Într-o primă etapă, în centru va fi permisă doar circulaţia taxiurilor şi autobuzelor, urmând ca ulterior încheierii lucrărilor la parcarea subterană de pe strada Independenţei şi darea acesteia în folosinţă, circulaţia spre centru să fie complet închisă. De asemenea, după realizarea Podului Centenarului, circulaţia auto va fi oprită şi pe podul Sf. Ladislau.

În ceea ce privește lucrările din zona centrală, primarul Ilie Bolojan a explicat că lucrările la Palatul Vulturul Negru au avansat, ele urmează să fie gata spre finele lunii iunie. În prezent, se continuă negocierile cu proprietarii de spații pentru a-și înlocui toți partea de feronerie, geamuri și uși, astfel încât să se contureze un aspect unitar al zonei.

„În urma unei negocieri cu proprietarii de baruri din Palatul Vulturul Negru, s-a stabilit ca pasajul să fie spălat,  pe cheltuiala acestora,  de patru ori pe săptămână. În rest, curățenia va fi asigurată de oraș”, a mai spus primarul.

Licitația pentru strada Vasile Alecsandri, în vederea transformării acesteia în zonă pietonală, a fost publicată în SEAP, termenul de depunere fiind 6 iulie. Momentan, se mai lucrează la clădirea situată lângă Vulturul Negru, urmând ca până la sfârșitul lunii să fie date jos schelele.

În ceea ce privește clădirea Primăriei Oradea, urmează să fie demarată o licitație pentru reabilitarea acesteia și transformarea etajului I în zonă de muzeu

Obiectivul principal este ca în anul 2019 cel târziu, toate clădirile de pe Republicii-pietonal, Piața Ferdinand, Piața Unirii să fie reabilitate.

Recent s-a semnat studiul de fezabilitate pentru strada pietronală Aurel Lazăr. Urmează să fie demarate procedurile de licitație, după care în primăvara anului viitor să înceapă lucrările.

Primăria a luat decizia de a extinde și alte spații pietonale pe străzile de pe malul drept al Crișului Repede. Pentru a  asigura continuarea circulației pietonale și a bicicletelor pe malul drept s-a luat decizia ca str. Libertății să fie transformată în stradă pietonală, începând de la capătul dinspre centru al Parcului Libertății, pe malul Crișului, până la podul Sf. Ladislau.

Primarul Ilie Bolojan a mai arătat că nu este un lucru normal ca spaţii comerciale din centru să stea nefolosite. „Conceptul Primăriei Oradea este să trateze zona centrală ca pe un mall, ca pe o zonă care trebuie gândită unitar. De exemplu, este anormal să ai multe spații goale în centrul orașului, pentru că proprietarii acestora nu le pun în valoare. Prin urmare poprietarii de spații care nu le dau în folosință vor fi penalizați. Totodată, dorim să modficăm regulamentele de funcționare a spațiilor din centru şi să impunem un orar obligatoriu, astfel încât și sâmbăta și duminica, când oamenii au timp și doresc să iasă în oraș, să găsească aceste spații deschise”.

Mai multe spaţii verzi în cartierele oraşului

În ceea ce privește cartierele municipiului, obiectivul Primăriei Oradea este ca oriunde ar locui un cetățean în Oradea, să aibă cel mult 500 de metri de mers pe jos până la cel mai apropiat loc în care se poate întâlni cu alți oameni, poate socializa sau se poate relaxa.

„Am făcut un studiu pentru întreg orașul și am identificat câteva zone pe care ne vom concentra atenția în perioada următoare, astfel încât terenurile pe care le avem azi la dispoziție sau terenurile pe care le putem prelua prin cumpărări sau  prin exproprieri să le putem reda cetățenilor, extinzând spațiile verzi ale municipiului, construind piațete publice, amenajând locuri de joacă”, a arătat primarul Ilie Bolojan. Spre exemplu, în perioada următoare va fi modernizată strada Barcăului, unde urmează să fie creat coridorul verde Ioşia. Municipalitatea a identificat şi alte zone din oraş care vor putea fi transformate în spaţii verzi: Ştefan cel Mare, Leonardo da Vinci, precum şi străzile Morii şi Bumbacului. În cartierul Nufărul, între Parcul Salca şi complexul Lotus urmează să înceapă lucrările la Parcul Sportiv Salca.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.