Administraţia Bazinală de Apă Banat (ABA Banat)a fost sesizată, zilele trecute, că pe pista de cicloturism de pe malurile canalului Bega, aval de Timişoara, în zona refugiului pentru biciclişti de lângă fabrica Nestle, a fost surprins un autoturism care circula cu o remorcă cu barcă. Din cauza greutăţii, autoturismul a produs distrugeri în corpul digului (pe taluzul digului cât şi în covorul asfaltic al pistei), cu un diametru de aproximativ 90 de cm.
Serviciul de Inspecţia Bazinală de Apă Banat a intrat în posesia dovezilor foto care atestă implicarea respectivului autoturism cu remorcă în distrugerea corpului digului. În acest moment se desfăşoară demersurile legale pentru identificarea proprietarului autoturismului, care poate fi sancţionat, conform Legii apelor, nr. 107/1996, reactualizată.
“Atragem atenţia cetăţenilor că acestă lucrare este pistă pentru biciclete nu pentru maşini, iar conform Legii apelor, circulația cu autovehicule pe digurile de apărare este interzisă și pedepsită cu amenzi de până la 7.000 de lei”, a spusdirectorul ABA Banat, TituBojin.
În calitate de administrator al pistei de cicloturism, ABA Banat a dotat pista cu stâlpi reflectorizanţi pentru ghidaj, indicatoare de semnalizare care avertizează cetăţenii că circulaţia autoturismelor pe pistă este interzisă, borne kilometrice şi bariere în dreptul drumurilor laterale existente pentru a împiedica accesul autovehiculelor cu motor pe pista de cicloturism, respectiv pe digul de apărare.
De-a lungul celor doi ani, de când a fost inaugurată pista, au fost înregistrate numeroase vandalizări şi distrugeri ale covorului asfaltic al acesteia, furturi de plăcuţe reflectorizante, de stâlpi reflectorizanţi, distrugeri de coşuri de gunoi din refugiile pentru biciclişti, vandalizarea unor refugii pentru biciclişti, distrugerea plăcilor de afişare permanentă cu investiţia proiectului.
Cei care suntgăsiţi vinovaţi, riscă refacerea completă a bunului distrus sau vandalizat.
Reamintim că pista de cicloturism începe în aval de Podul Modoș și continuă, pe o lungime de 37 de kilometri, până la frontiera cu Serbia. Scopul construcţiei acestei pistei de cicloturism a fost de a dezvolta potenţialul turistic local şi regional, cât și acela de a promova cooperarea transfrontalieră româno-sârbă prin dezvoltarea acestui tip de turism alternativ.