Ne mai mirăm de câte se întâmplă legat de edificarea autostrăzilor în România? Ce ziceţi de asta – pe autostrada A1 Lugoj – Deva vor fi construite nu trei tuneluri, ci numai două, căci unul din ele va fi mai lung: va avea nu mai puţin de 1,6 kilometri. De ce este nevoie de tuneluri? Pentru a nu afecta coridoarele naturale de mobilitate a faunei din zonă. Mai exact… traseul urşilor!
Consiliul Tehnic-Economic din cadrul CNADNR a luat o decizie miercuri în privinţa secţiunii E2 a Lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva, acolo unde acordul de mediu impune realizarea unor tuneluri pentru fauna din zonă, aşa-zisele tuneluri pentru urşi cum au ajuns ele să fie cunoscute în presă, notează HotNews.
În planurile de până acum figurau trei tunele, însă s-a pus problema unei zone de aproape o jumătate de kilometru dintre primele două tunele, dificilă din punct de vedere a reliefului. CTE a luat o soluţie radicală: să unească primele două tuneluri (tunelul 1 de 290 metri lungime şi tunelul 2 de 834 metri lungime) într-un singur tunel mai lung, de circa 1,6 km lungime în total, precizează aceeaşi sursă.
Dacă n-ar fi partea cu tuneluri, restul autostrăzii ar putea fi gata la finalul anului 2016, susţine şeful CNADNR, Cătălin Homor.
Şantierul autostrăzii cu pricina s-a împiedicat în tot felul de probleme: un cimitir ilegal, o peşteră cu lilieci protejaţi de lege, o haldă de steril instabil şi ecoductele pentru urşi. Loturile 2,3,4 ale autostrăzii A1 Lugoj – Deva au o lungime de 72 de km, la un cost estimat de 1,56 miliarde de lei, adică mai bine de 350 milioane de euro.