După cum se știe deja, autoritățile amână din nou deschiderea circulației pe bucata de 15 kilometri, de pe Lotul 2 din Autostrada Lugoj – Deva, de data aceasta pe termen nedefinit. Teoretiv lucrările pe bucata de autostradă dintre Dumbrava și Marginea sunt gata. Practic, după ce în ultimele două săptămâni Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a realizat o a doua inspecție tehnică a autostrăzii Lugoj Deva, lotul 2, în vederea deschiderii acesteia pentru trafic, lucrurile nu stau chiar pe roze.
Deschiderea urmează să amelioreze imaginea Guvernului și Ministerului Transporturilor, cum autostrada nu este propriu-zis terminată. Lista lucrărilor care trebuie făcute este mare, după cum arată documente deținute de Digi24.ro.
Kilometri buni de șanțuri destinate scurgerei apelor, structuri casetate de beton, drumuri de întreținere, inclusiv un pasaj peste un drum județean, conține lista lucrărilor nefăcute de constructorul Impregilo Salini la al doilea lot din autostrada Lugoj – Deva.
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a ținut să fie prezent la inspecția tehnică făcută de companie, vineri, pe șantierul lucrărilor, într-o acțiune neanunțată de Ministerul Transporturilor. Aceasta a avut loc la doar două săptămâni după o altă inspecție desfășurată la începutul acestei luni.
Cum era de așteptat, în două săptămâni progreseul lucrărilor nici nu ar fi avut cum să fie important. Totul pare însă a avea legătură cu dorința de deschidere a frânturii de autostradă pentru trafic. Secțiunea care ar putea fi deschisă are o lungime de 15 kilometri și este doar o parte din al doilea lot al autostrăzii, lung de 28 de kilometri. Întreaga autostradă Lugoj Deva are în jur de 90 de kilometri și este compusă din patru loturi, din care doar primul, cel dinspre Lugoj, este deschis. În absența oricăror alte realizări notabile în zona de autostrăzi, deschiderea celor 15 kilometri pare a fi o prioritate guvernamentală.
Vă reamintim că, ministrul Răzvan Cuc promitea în ianuarie deschiderea celor 15 kilometri între 6 și 10 februarie. Domnia sa a făcut anunțul după ce premierul Sorin Grindeanu afirmase că nu este normal ca tronsonul Traian Vuia – Margina să stea închis și să nu poată fi recepționat ”din cauza birocrației”. Referirea era făcută la faptul că înțelegerea semnată cu Salini-Impregilo prevedea deschiderea integrală a autostrăzii și nu a unei fracțiuni.
Toate bune și frumoase numai că, raportul pe care l-au realizat ingineri la începutul lunii ianuarie arăta că nu birocrația e de vină, ci faptul că lucrările nu sunt terminate. Lista lucrărilor neterminate include 3,24 kilometri de șanțuri de executat, racorduri ale șanțurilor cu podețele, vreo doi kilometri de saltele anticorozive, execuție drum întreținere, finalizare gard și porți acces, structuri casetate, pasaje dezvăluie digi24.ro.
Lista lucrărilor de terminat mai cuprinde elmente de semnalizare și comunicații ITS, marcaje rutiere, iluminat al autostrăzii, dar și numeroase lucrări la nodul rutier de la Margina, inclusiv asfaltare bretele acces și mutarea mormanelor excavate de pământ.
Așadar, șoferii vor mai avea de așteptat până să circule pe porțiunea de autostradă în cauză, care ilustrează perfect neputința autorităților de a impulsiona investițiile în infrastructura rutieră a României astfel încât să putem circula, în condiții civilizate, de la un capăt la celălalt al țării, așa cum se întâmplă în alte părți.
Sursa: digi24.ro