Pentru a ști exact momentul în care vaporașele vor fi funcționale pe canalul Bega, trebuie să se stabilească concret, cine anume se ocupă de circulația acestora. Un alt aspect este prevăzut de toată partea tehnică, dar și practică, a tot ce reprezintă aceste vaporașe. Aici se vor lua în calcul atât legislația, cât și acordul Apelor Române, pentru tot ce înseamnă aprobări și asigurarea nivelului necesar pentru circulația vapoarelor. Reprezentanții primăriei trebuie să stabilească cu exactitate condițiile în care acestea își vor desfășura activitatea.
”Cred că primăria municipiului Timișoara a luat lucrurile puțin în glumă, sau prea ușor, ideea de a circula vaporașele. După părerea mea, primarul a fost dus în eroare de entuziasmul unora care sunt în jurul lui. În loc să îl informeze corect și să încerce să găsească soluții legale, au considerat necesar suplimentarea cu un tramavai sau două, pe linia de circulație a vaporașelor. Sper ca împreună să găsim modalitatea cea mai bună, ca începând din primăvara anului 2017, vaporașele să circule. Nu se pune în discuție circularea vaporașelor doar pe teritoriul Timișoarei”, declară Titu Bojin, director ABA Banat.
Asigurarea nivelului de apă pentru circulație în Timișoara începe de la barajul Surduc și de la izvoarele Begăi. Astfel că nu se poate vorbi despre porțiuni secționate. Reprezentanții ABA Banat trebuie să aibă în vedere ca apa din Bega, la ieșirea din țară, spre Serbia, să îndeplinească anumite calități.
”Aceste lucruri nu pot fi rezolvate de azi pe mâine. În aceste condiții apare și nodul hidrotehnic, de la Sânmihai, unde în 15 decembrie vom avea întâlnire cu vecinii din Serbia, pentru traversarea vaporașelor și circulația până în graniță. Acest lucru se poate realiza până la sfârșitul anului viitor, dacă nu, cel târziu în 2018”, adaugă Titu Bojin, director al Administrației Bazinale de Apă Banat
Proiectul se vrea a fi unul complex, și care să nu aibă nicio legătură cu RATT. Pentru realizarea acestuia va trebui să se constituie o societate, cel mai probabil în jurul apelor. Asigurarea nivelului de apă pentru circulația vaporașelor aparține de Apele Române.
Întreținerea malurilor și a albiei în interiorul fiecărei unități administrative, inclusiv a Timișoarei aparține municipiului.
”Noi nu avem o unitate pentru circulația fluvială, ci doar o căpitănie, cu o singură persoană responsabilă pentru navigația pe Bega”, menționează Titu Bojin, director al ABA Banat.
În proiectul demarat cu Serbia, ABA Banat se va ocupa de schimbarea ecluzelor din cadrul nodului hidrotehnic, iar reprezentanții sârbi vor avea sarcina de a continua pista de biciclete. Administrația Bazinală de Apă Banat va dispune de 9,6 milioane de euro pentru realizarea nodului de la Sânmihai, iar vecinii sârbi vor continua pista de biciclete de la granița cu Timișoara, până pe teritoriul lor. Pista pentru biciclete se întinde pe 48 km.