În lipsa unei variante de ocolire complete în jurul orașului Timişoara, autorităţile locale au început construirea mai multor inele de circulaţie în interiorul oraşului, dar care să permită şoferilor să ocolească centrul şi cartierele rezidenţiale.
Inelul IV este cel mai important, fiind amplasat aproape de marginea Timişoarei, ajutând mai ales marile fabrici de la periferia urbei.
Deşi încrezătoare că lucrurile vor merge rapid, acum oficialii Primăriei Timişoara susţin că inelul IV va fi gata abia în 2030, an în care Timişoara ar trebui să beneficieze deja de o adevărată centură.
Proiectul este unul ambiţios şi este împărrţit în 8 loturi. Astfel, ar trebui asfaltate şi modernizate, precum şi lărgite, legăturile dintre mai multe zone, astfel: fabrica AEM – Calea Lugojului – strada Avram Imbroane – strada Constructorilor – strada Armoniei – Calea Aradului – Calea Torontalului – Grigore Alexandrescu – Fabrica Solventul – cartierul Dâmbovița.
Acum, consilierii locali au pe masa de lucru un proiect de hotărâre pentru a oferi despăgubiri unor proprietari care au terenurile în calea inelului IV de circulaţie. Pentru un singur teren, de peste 600 mp, autorităţile propun să ofere 40.000 de euro deţinătorului, pentru a putea construi drumul.