În vederea organizării alegerilor pentru Senatul României şi Camera Depuţaţilor, care vor avea loc în data de 11 decembrie 2016, Autoritatea Electorală Permanentă primeşte cereri pentru operatori la secţiile de votare şi pentru admiterea în Corpul Experţilor Electorali – care este constituit din preşedinţii de secţii de votare şi locţiitorii acestora.
Modelul cererii de admitere, pentru fiecare opţiune, se găseşte pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Timisoara, www.primariatm.ro. Persoanele care au deţinut funcţia de preşedinte sau locţiitor al secţiei de votare la alegerile desfăşurate în anii trecuţi vor completa cererea pentru aviz favorabil. Persoanele care nu au deţinut niciodată una din aceste două funcţii vor completa cererea pentru admitere la examen. Cererile vor fi însoţite de copiile actului de identitate şi diplomei de studii.
Persoanele care doresc să fie operatori trebuie să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România, să cunoască limba română, scris şi vorbit, să aibă minimum 18 ani împliniţi, să aibă capacitate deplină de exerciţiu, să fi absolvit învățământul general obligatoriu şi să aibă cunoştințe de bază în tehnologia informației.
Persoanele care au fost nominalizate şi au participat la alegerile locale din iunie 2016 în calitate de preşedinţi/locţiitori sau operatori la secţiile de votare nu trebuie să mai depună cerere, fiind incluşi automat în baza de date şi vor participa la selecţia pentru desemnarea persoanelor pentru alegerile din 11 decembrie 2016.
Cei care sunt în baza de date şi nu vor să participe la alegerile din 11 decembrie 2016 vor depune cerere de suspendare la Autoritatea Electorală Permanentă.
Cererile se vor depune începând din 22 septembrie până în 20 octombrie 2016 la biroul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente din incinta Prefecturii Judeţului Timiş sau la Primăria Municipiului Timişoara, camera 103, zilnic între orele 9 – 14.