Cel mai modern Centru de Management al Traficului Feroviar din România este de acum operaţional în staţia CF ARAD, informează CFR Infrastructură.
Lucrările de punere în funcţiune a noilor instalaţii de centralizare electronică şi ERTMS în staţiile Glogovăţ, Şofronea, Arad şi Curtici au fost finalizate.
Staţia Arad este pe deplin funcţională, în acest moment, şi poate deservi trenuri de călători pe toate cele 7 linii, cu peroane construite în cadrul proiectului.
Totodată, a fost pus în funcţie Centrul de Management al Traficului, amplasat în Arad, prin care se coordonează în sistem computerizat circulaţia trenurilor pe tronsonul Frontieră – Curtici – Arad – Glogovăţ.
După finalizarea proiectelor de modernizare adiacente, acest centru va coordona staţiile CFR de pe întreaga secţiune Curtici – Arad – Săvârşin.
Proiectul de reabilitare a tronsonului Frontieră – Curtici – Arad – km 614 pentru circulaţia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h a fost realizat de Asocierea ALSTOM -SWIETELSKY – ASTALDI –EUROCONSTRUCT – DAFORA şi a cuprins lucrări complexe de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, lucrări de instalații electrificare, semnalizări și telecomunicații, inclusiv GSM-R, precum și construcții civile.
Compania ALSTOM a fost direct responsabilă de proiectarea și implementarea tuturor lucrărilor legate de centrul de control al traficului, sistemul european de semnalizare feroviară ETCS Nivelul 2, centralizarea electronică, sistemele de informare a pasagerilor și modernizarea sistemului de electrificare a căii ferate prin substații de tracțiune electrică.
Deontolofia profesionala va obliga sa mentionati sursa fotografiilor, mai ales ca pe pagina de facebook este mentionat acest lucru daca se folosesc pozele pt ilustrarea materialelor.