Au trecut aproape două săptămâni de când micuța Nati s-a stins din viață. Elevii din clasa a IV-a, din ciclul primar Liceul Jean Louis Calderon, printre florile, baloanele albe și fotografiile în care colega lor care îi privește zâmbind, au făcut, pentru amintirea ei, cocori de hârtie.
Inițiativa a venit din partea unei colege mai mari, de gimnaziu, care presupune realizarea unor cocori de hârtie, sub formă de origami. Activitatea creativă este prilejuită de UPT Nippon Autumn Fest – Kakehashi, festival cultural de obiceuri Japoneze.
Cocorul de hârtie este una dintre cele mai clasice forme de orgami. Cocorul japonez, pasăre deosebit de specială în cultura japoneză, numită și „Onorabilul Lord Cocor”. Se spune că această pasăre duce sufletele în Rai.
Cei mici au făcut cocori de hârtie pentru colega lor, figurine care vor fi adunate și vor ajunge la UPT, unde va fi recreată opera de artă Sadako și O Mie de Cocori de Hârtie. Se spune că este nevoie de 1.000 de cocori de hârtie ca o dorință să devină realitate.
Încercând să transforme durerea lor în artă, cei mici se vindecă. Își descarcă, în mod constructiv tristețea și dorul. Celor mici le este foarte dor de Nati, după cum spune Dana Boitos, învățătoarea Nataliei.
„Le e greu să vorbească despre asta, însă am încercat și la clasă să vorbim… În prima zi am plâns împreună. Nu mai poți să le explici ceva logic din ce s-a întâmpat. N-ai cum să-i faci să înțeleagă pentru că nici noi cei mari nu înțelegem de ce s-a întâmplat așa o tragedie, pentru că Nati era o fetiță grozavă. Cuminte, talentată, sufletistă… îi era greu să spună un cuvânt urât față de cineva sau despre cineva. Era o fetiță foarte veselă. Intrai în clasă și era așa ca o lumină și acum povestesc copiii că parcă e gol în clasă de fiecare dată când intră”, a spus Daniela Boitos, învățătoare la Jean Louis Calderon.
Când au aflat vestea morții Nataliei și copiii și învățătoarea au plâns împreună. Chiar înainte ca învățătoarea să vină la clasă cei mici au scris pe tablă și au făcut bilețele cu mesaje pentru Natalia. Nimeni nu a plănuit asta cu ei, copiii au scris de unii singuri.