Un timișorean a rămas fără 200 de lei, după ce a vrut să-și cumpere un telefon de pe internet. Acesta a găsit un anunț prin intermediul facebook marketplace prin care o femeie vindea un Samsung Galaxy S7 Edge Gold la mâna a doua.
Timișoreanul a contactat-o pe femeie, care i-a spus că telefonul „funcționează impecabil” și nu are zgârieturi. „Este impecabil, atât estetic cât și funcțional, așa cum vedeți în anunț. De unde sunteți dumneavoastră mai exact? Dacă nu îl puteți lua personal se poate expedia și în țară colet prin Fan Courier cu plata ramburs când primiți coletul. Transportul este gratuit în toată țara”, i-a spus presupusa vânzătoare din Focșani.
Toate bune și frumoase, până când bărbatul a primit coletul și în colet a găsit în cutie… reclame la Kaufland. Cu toate acestea, tânârul a presupus că telefonul nu ar fi greu, pentru că este un model subțire
Presupusa vânzătoare nu i-a oferit varianta de a verifica coletul, așadar bărbatul s-a văzut și fără telefon și cu banii dați.
Supărat, acesta a anunțat ce a pățit pe un grup de internet, în speranța că și alții vor fi precauți în a cumpăra ceva de la presupusa vânzătoare. „Am comandat telefonul cu plată în ramburs și cu specificație de verificare a coletului. Ea nu a pus cu verificare și mi-a trimis hârtii într-o cutie (…)”, a precizat timișoreanul supărat.
Important de știut pentru cei care vor să-și achiziționeze telefoane la mâna a doua de pe internet:
- Încercați să câutați un anunț pe un site de încredere sau chiar două.
- Uitați-vă atent la prețul pieței pentru produsul respectiv. De regulă există mai multe anunțuri cu același produs de la vânzători diferiți. Evitați să le alegeți pe cele mai ieftine, pentru că pot fi mai deteriorate.
- Comparați prețul produsului la mâna a doua cu prețul unui produs nou. Dacă există o discrepanță prea mare de preț, ceva este în neregulă cu produsul.
- Întrebați atent vânzătorii despre produs, starea lui, motivele pentru care el se vinde, cât timp le-au folosit, cât de des, dacă au acte pe el, dacă dețin garanție, etc.. dacă produsul prezintă defecte și care sunt acestea. De regulă sunt mult mai de încredere persoanele care deja au folosit produsul și îl vând decât comercianții care fac bișniță, promițând produse nedeteriorate, la prețuri deosebit de scăzute.
- Există site-uri care oferă varianta de livrare cu verificare. Alegeți neapărat această variantă de livrare, prin intermediul platformei de anunțuri.
- Prin intermediul acestui serviciu, ultilizatorul trebuie să facă o comandă pentru produsul de pe site.
- În cazul unui produs achiziționat la mâna a doua de la o persoană fizică/comerciant, niciodată vânzătorul nu plătește transportul! Mereu cumpărătorul este cel care plătește transportul!
- În cazul solicitării serviciului de livrare cu verificare, în contextul achiziționării unui produs la mâna a doua, cumpărătorul va deschide coletul de față cu curierul și se va asigura că în colet se află produsul comandat.
- În cazul în care vânzătorul nu a fost de încredere, mergeți la cea mai apropiată secție de poliție, prezentând toate detaliile relevante pentru polițiști și depuneți plângere.
Dacă cei păgubiți nu depun plângeri, individul / individa va continua să profite de necunoașterea și de încrederea cetățenilor, care ajung să rămână păgubiți cu diferite sume de bani.