Primăria Municipiului Timișoara va depune o nouă tranșă de cereri de finanțare pentru eficientizarea energetică a clădirilor rezidențiale în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027 prin care Timișoara, în calitate de municipiu reședință de județ, are o alocare distinctă de 10.115.229 euro (FEDR+BS+BL), adică 50.326.298 lei.
Aria de intervenție pentru acest apel de proiecte cuprinde blocurile situate între bulevardul Cetății, strada Gheorghe Lazăr, Calea Circumvalațiunii și Calea Torontalului. Se urmărește o dezvoltare integrată în zonă, ținând cont și de celelalte proiecte de regenerare urbană și investiții finanțate fie din fonduri nerambursabile, fie din bugetul local care se derulează în cartier.
Asociațiile de proprietari din zona Dacia mai au timp până în 30 iunie 2024 pentru a trimite documentele necesare pentru includerea în acest program:
Solicitarea Asociației în vederea mandatarii UAT Municipiul Timișoara;
Hotărârea Adunării Generale a proprietarilor și anexele;
Lista proprietarilor și destinația spațiilor din bloc;
Fișa tehnică a blocului de locuințe.
Finanțarea acoperă reabilitarea termică a clădirilor (fațadă, pereți, planșeu, tâmplărie), îmbunătățirea instalațiilor, implementarea de surse regenerabile de energie și alte măsuri conexe necesare proiectului.
Până la 30 iunie 2024, asociațiile de proprietari pot transmite actele prin e-mail la adresa primariatm@primariatm.ro sau le pot depune la ghișeu (Camera 12 a primăriei).
Condițiile de eligibilitate pentru asociațiile de proprietari sunt prevăzute în Ghidul Solicitantului, care poate fi consultat aici: https://servicii.primariatm.ro/reabilitare-termica-locuinte .
În cazul în care asociația de proprietari nu îndeplinește condițiile de eligibilitate prevăzute în Ghidul Solicitantului de Finanțare Eficiență Energetică – Clădiri Rezidențiale, aceasta va rămâne în Baza de date a primăriei, urmând a fi identificate alte surse de finanțare pentru lucrările de creștere a eficienței energetice.