Cu prilejul vizitei de vineri în Timișoara ministrul Grindeanu, ministrul Transporturilor a adus vorba despre situația căilor ferate din Banat.
Există un proiect de modernizare, sunt și bani europeni pentru a crea un culoar de mare viteză ce ar lega Caransebeșul de Arad (trecând prin Timișoara). Ba mai mult decât atât chiar prin centrul orașului deși multe voci afirmă că ar fi contraproductivă o astfel de cale ferată de viteză pentru dezvoltarea ulterioară.
Deși treaba este bătută în cuie, acestea par cam ruginite.
Ministrul acuză edilii timișoreni pentru tergiversarea lucrărilor. Se pare că municipalitatea are pretenții exagerate de la pasajul giratoriu suspendat ce și-ar avea locul în zona străzii Baader. Grindeanu explică de ce nu poate fi de acord după ce a fost deja aprobat proiectul. Primăria poate să construiască ce dorește, dacă are bani. Dar din bani guvernamentali nu poate fi vorba. Nu se mai poate aloca o sumă imensă după întocmirea tuturor doumentelor.
„Fiecare are impresia, atunci când ajunge într-o funcție, că toți cei de dinaintea lui au fost cretini și că trebuie șters totul cu buretele și că de la el începe istoria. Cam așa se întâmplă și cu administrația locală de la Timișoara.
A fost un proiect acceptat și chiar promovat de Primăria Municipiului Timișoara. A venit această oportunitate pentru țara noastră numită PNRR. Pe baza acestor proiecte deja acceptate s-a primit finanțare. Că între timp au fost alegeri, că s-au schimbat guverne, asta este altceva. Nu am făcut decât să iau un proiect pe care l-a promovat un fost ministru, Cătălin Drulă.
Au promovat acest proiect care are finanțare. Să vii acum și să spui „noi mai vrem ceva, vrem exproprieri în plus” – pot să fie idei foarte bune, nu le contest – doar că lucrurile au plecat cu ceva ani în urmă într-o anumită direcție. Poate o administrație trecătoare să dea cu piciorul la 300 de milioane euro doar pentru că i se pare unui arhitect că trebuie să facem exproprieri în plus în zona Baader? După cum știți, în zona Baader a fost cuprins un sens giratoriu suspendat. Se dorește o altă soluție. Le-am cerut colegilor de la CFR să fie constructivi (față de aleșii Timișoarei), în limitele proiectului și sumelor deja aprobate. Au avut loc discuții, dar încă primim avize, ca urmare a discuțiilor, cu tot felul de observații.
Bineînțeles că există o marjă de modificare a proiectului, dar schimbările majore cer bani în plus. Dacă îi dă primăria, nu e nicio problemă”, a explicat situația Sorin Grindeanu.