Publicul larg din Timișoara, dar și din împrejurimi, nu a ratat ocazia să asiste la deschiderea celui mai nou magazin IKEA, aflat pe drumul către Arad, în imediata apropiere a orașului.
Deși nu a fost o campanie agresivă ca în alte cazuri de mari magazine, cu oferte uriașe și cu gratuități, un rând destul de respectabil s-a format la porți pentru a vedea cu ce se poate reînnoi o locuință, fie că e vorba de mobilier sau de decorațiuni și utilități atât de necesare.
Până la deschiderea oficială, publicul a asistat la un concert live chiar la intrare.
Conducerea firmei și autoritățile prezente au pus mâna pe lopeți și au sădit un copac simbolic, ce va crește odată cu afacerea comercială.
Cum investiția se află pe teritoriul administrat de comuna Dumbrăvița, primarul Horia Bugarin a fost gazda autorităților județene, municipale și a oaspeților străini veniți la festivitate. Alături de primarul Dominic Fritz au apreciat investiția, ce se ridică la circa 60 de milioane de euro, ca fiind una din cele mai importante din această perioadă. Pentru început sunt 300 de noi locuri de muncă.
„E un semn mare din partea investitorilor că încrederea în Timișoara va continua. Nu este o încredere doar economică, ci și una culturală și socială. Această investiție va deschide multe alte căi pentru prosperitatea timișorenilor. Ceea ce e clar, e că această zonă se va transforma radical, deoarece, când o firmă ca IKEA vine, atrage după ea și alte mari investiții. Ne va face și mai atractivi, nu doar pentru regiunea din vestul româniei, ci și pentru Serbia și Ungaria, pentru că mulți oameni din localitățile de frontieră nu o să mai meargă la Budapesta sau Belgrad, ci vor veni la Timișoara. Efectele secundare economice vor fi mari, nu doar investiția în sine”; explică primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Pentru Primarul Dumbrăviței, Horia Bugarin este și un mod serios de a spori fondurile comunei printr-o creștere semnificativă a taxelor locale. Doar taxele de autorizare pentru investiție se ridică la cel mai înalt nivel încasat până acum de primăria Dumbrăvița.
Prezent la deschiderea giganticului magazin președintele Consiliului Județean Timiș a făcut câteva aprecieri despre însemnătatea investiției.
„Înseamnă o investitie majoră. Și nu orice fel de investiție, ci o investiție care este sustenabilă din punct de vedere energetic și implicată în viața comunității.
Timișul și timișorenii în general au fost întotdeauna atrași de branduri de renume. Chiar pe timpul comunismului, noi, aici în Timișoara, aveam branduri pe care cei din restul țării nu le aveau. Poate și pentru că aveam mai mulți vizitatori decât în restul țării. Dar, făcând această paralelă peste timp, IKEA fiind al doilea magazin în Timișoara după București, a demonstrat că ține cont de aceaste particularități
pe care timișorenii le au. Timișorenii apreciază brandurile de prestigiu, apreciază lucrurile de calitate și este pentru noi, acum, prin deschiderea unui astfel de magazin, o punere pe hartă. O recunoaștere a locului pe care Timișul și Timișoara îl ocupă în acest peisaj investițional. Timișul este a doua destinație de investiții după zona București-Ilfov. O spun asta cifrele de la Institutul Național de Statistică care plasează Timișul pe locul doi după București în ce privește investițiile străine directe. E al doilea exportator după București. Așa că avem toate ingredientele pentru a continua povestea de succes a unei zone foarte apropiate și prietenoase cu investitorii…
Sigur că proprietarii își doresc să facă din orice magazin IKEA un loc care să atragă cumpărători din toată regiunea, nu numai din orașul în care se stabilesc. Acesta e un obiectiv pe care ei și-l propun de fiecare dată când deschid un nou magazin” a declarat Alin Nica.
[…] Noul și impresionantul, prin dimensiuni, magazin IKEA funcționează, de azi în, nordul Timișoare… […]