Dacă totul merge bine, din octombrie se va circula civilizat între Centura Timișoara și Autostrada A1 | FOTO-VIDEO

449


Un vechi coșmar al șoferilor ce erau nevoiți să străbată drumul ce leagă Timișoara de Autostrada A1 se apre că va avea un final ceva mai fericit.

Proiectul de lucrare de lărgire a drumului de la cele două benzi de acum la patru benzi a stagnat o perioadă nepermis de lungă. Pe ambele părți ale șoselei se văd lucrări de escavație ce nu au mai fost finalizate. Cozile și blocajele sunt ceva foarte obișnuit. Cu mare greutate și impedimente (ori mai bine spus motive neîntemeiate) firma constructoare a tras de timp cu rezultate vizibile neînsemnate. Pusă în fața faptului și ca urmare a numeroaselor reclamații ale cetățenilor nemulțumiți conducerea județului a luat o măsură radicală. Pur și simplu a reziliat contractul de execuție pentru depășirea termenelor dar în special pentru calitatea îndoielnică a ce s-a realizat până acum.

Azi la fața locului a avut loc a întâlnire a președintelui Alin Nica și a administratorului public al județului Marian Constantin Vasile cu conducerea națională dar și cea locală a firmei STRABAG ce și-a asumat continuarea lucrărilor la timp și în parametri de calitate cerute de noile valori de trafic. Termenul de finalizare este unul foarte optimist. Dar dacă se ține cont de bunul renume al firmei contractante sunt toate șansele ca până la jumătatea lunii octombrie să fie finalizată largirea drumului la două benzi pe sens dar și cu piste de biciclete așa cum ar trebui să fie toate drumurile moderne. În plus s-a prevăzut și un sistem de iluminat ce va pune accent în special pe sensurile giratorii și pe trecerile de pietoni. Toată lucrarea a costa în jur de 70 de milioane de lei.

„Astăzi, aici, redeschidem practic șantierul între centură și autostradă. Procedura de achiziție publică pe care noi am inițiat-o la sfârșitul anului trecut s-a finalizat cu succes fără contestații, fără complicații, iar câștigătoare este firma Strabag. Vreau să transmit un mesaj către firmele de drumuri, faptul că noi am reziliat un contract și nu acceptăm lucrări de mântuială și dorim să încurajăm acele firme care fac lucrări de calitate să participe la toate licitațiile pe care Consiliul Județean Timiș le va derula în viitor. Acest proiect va fi dus la bun sfârșit, atât tronsonul II cât și tronsonul I”,
a fost foarte ferm președintele Nica.

Dar pentru ce ce deja jubilează mai trebuie amintit cî este vorba doar de tronsonul dintre coborârea de pe autostrada A1 și sensul giratoriu din nordul comunei Dumbrăvița cam din dreptul firmei SOCAR. Tronsonul ce străbate comuna încă este în negocieri și se mai așteaptă ca primăria municipiului să predea stâlpii ce susțin rețeaua de alimentare a liniei de troleibuz. Odată rezolvată această problemă ce este ca un cartof fierbinte pasat între diferite autorități se va începe și lucrarea din interiorul Dumbrăviței.
Odată cu predarea către Societatea Strabag a amplasamentului pentru tronsonul 2 al proiectului de extindere la patru benzi a drumului de legătură de pe DJ 691, porțiunea dintre Centura Timișoara și Autostrada A1 directorul tehnic regional al firmei constructoare, ing. Cătălin Flămânzeanu, a dat cele mai ferme asigurări că se va ține de termele promise.

„Ca o garanție, eu sunt în societatea aceasta din 2009 și nu avem o zi sau un leu penalități pentru neîndeplinirea în termen a condițiilor contractuale. În general, contractele noastre le-am terminat înainte de termen. Reprezentăm o societate cu prestigiu, avem o filială destul puternică în județul Timiș și dorim continuitatea relației cu Consiliul Județean Timiș și nu numai, de aceea eu vă pot spune mai puțin în vorbe, o să las colegii mei să vă spună în muncă ce putem face. Vrem să terminăm mai repede lucrarea”,
a declarat directorul Flămânzeanu.

Lucrările trebuie finalizate în șase luni de la semnarea ordinului de începere adică până înainte de sărbătoarea de Paște.

Organizarea de șantier și pregătirea demarării execuției lucrărilor durează aproximativ 2-3 săptămâni.