Societatea ce se ocupă de transportul public în orașul nostru (STPT) nu se simte prea bine de o lungă perioadă de timp. Vineri primarul Dominic Fritz a anunțat ca a fost depus la ANAF un plan de restructurare prin care se încearcă o reeșalonare a datoriilor ce trenează de mulți ani.
Suma totală datorată ar urma să fie achitată statului în rate în următorii șapte ani.
„Este o veste extraordinar de bună pentru transportul public din Timișoara. Pe scurt, asta înseamnă că în ultimele săptămâni, STPT a reușit cu ajutorul primăriei să achite 46 de milioane de lei din datoriile restante. În schimb, ANAF va șterge peste 40 de milioane de lei, datorii istorice, iar o sumă de 41 de milioane de lei, care rămâne de achitat, va fi reeșalonată timp de șapte ani. La început, plățile vor fi puțin mai mici. Acest lucru înseamnă că STPT poate avea un nou început, cu managementul nou și cu flota nouă. Are toate șansele de a se transforma într-o companie modernă de transport public, viabilă din punct de vedere economic”, a explicat situația primarul Fritz.
Astfel, se pun bazele unui nou început pentru STPT.
Este încă un pas pe care Timișoara îl face în parcursul său către o structură urbană sustenabilă, verde, curată, care asigură locuitorilor săi standarde crescute de calitate a vieții.
„Ținta noastră este ca până la sfârșitul anului, societatea de transport să devină o companie viabilă, fără datorii restante, capabilă să opereze ceea ce peste 2 ani va fi cea mai modernă flotă de transport din România” ne asigură, plin de optimism, edilul șef.