Aproape 375 de proiecte cultrale au fost depuse spre finanțare pe programul TimCultura derulat de Consiliul Județean Timiș.
Acestea înglobează o sumă de 22 de milioane de lei, în condițiile în care bugetul alocat de CJT este de 5,6 milioane de lei. Oricum, au fost acceptate 250 de propuneri.
„Atribuirea contractelor de finanțare nerambursabilă a ținut cont de mai multe criterii. Menționăm aici valoarea culturală și artistică, originalitatea, capacitatea financiară și operațională a solicitantului, impactul, gradul de cofinanțare, relevanța în dezvoltarea culturală a județului, evidențierea multiculturalității, promovarea competitivității în rândul elevilor, valorificarea patrimoniului cultural bănățean cât și sustenabilitatea în timp a proiectului. Cea mai mare concurență s-a înregistrat la capitolul dedicat organizațiilor neguvernamentale. Acestea au depus proiecte cu o valoare totală de 13.5 milioane lei, raportat la bugetul disponibil de aproximativ 2 milioane de lei. În acest caz, punctajele acțiunilor culturale finanțate nu au coborât sub 75 de puncte. Beneficiază astfel de fonduri nerambursabile festivaluri urbane, de jazz, literatură, cinema, magie, concerte simfonice, acțiuni ce îmbină știința și cultura, evenimente dedicate studenților, cât și multe alte proiecte ce deschid actul cultural în întreg județul”, transmit reprezentanții CJ Timiș.
TimCultura este un program de finanțare nerambursabilă al Consiliul Județean Timiș, prin care își propune să deschidă actul de cultură și activitățile de tineret către un număr cât mai mare de persoane, să centreze oferta artistică pe public și să înlăture inegalitățile de acces prin stimularea vieţii cultural-artistice în comunele și orașele județului.
De asemenea, programul de finanțare va contribui la dezvoltarea ofertei culturale timișene în contextul titlului „Timișoara, Capitală Europeană a Culturii 2023”.
Rezultatele pot fi consultate pe pagina programului, www.timcultura.cjtimis.ro.
Contestațiile pot fi depuse până vineri, 3 iunie, ora 14.00, la Registratura Consiliului Județean.