DRDP Timișoara aplică procedura de reciclare „in situ” la reabilitarea a tot mai multe drumuri naționale din Timiș. Au început asfel de lucrări pe DN57, pe sectorul Jamu Mare – Gherman – Moravița. Metoda este una tot mai des folosită datorită costurilor reduse.
„Reciclarea la rece constă în utilizarea materialului rezultat din frezarea straturilor rutiere existente, degradate, cu adăugarea de lianţi cu sau fără agregate şi punerea în operă cu ajutorul unei truse de reciclare. Reciclarea la rece a straturilor rutiere se poate aplica la ranforsarea, modernizarea, reabilitarea, consolidarea sau întreţinerea structurilor rutiere rezultând un strat de fundație sau de bază conform calculelor de dimensionare.
Stratul rezultat se va acoperi cu cel puțin un strat din mixturi asfaltice pentru a fi protejat. În cadrul procesului de reciclare la rece in situ se pot recicla straturile din suprastructura rutieră degradată. După finalizarea acestui proces rezultă straturi ale căror caracteristici depind de tipul și dozajul lianților utilizați și de compoziția amestecului de reciclare la rece”, aflăm din normativele CNAIR.
Anul trecut, drumul național 59B, între Cărpiniș și Otelec a fost reabilitat prin reciclarea la rece. DRDP Timișoara a anunțat același tip de lucrări și pentru modernizarea segmentului de șosea dintre Valcani și punctul de trecere a frontierei Serbia.