În această primăvară ar putea demara licitația pentru găsirea unui constructor pentru autostrada Timișoara – Moravița. Mai sunt mici probleme în calea șantierului, dar ele vor fi depășite în curând, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent, vineri, la Timișoara.
„S-au depășit majoritatea punctelor care erau cu semnul întrebării și din partea noastră și din partea sârbă. Urmează ca în două săptămâni să se finalizeze acordul bilatetal dintre România și Serbia, astfel încât, cu ocazia vizitei pe care o voi avea în aprilie la Belgrad să semnez acest acord. Iar ultimele semne de întrebare legate de realizarea acestui proiect să fie înlăturate. Ținta este ca aceste puncte să fie înlăturate și să putem să intrăm în linie dreaptă pentru realizarea acestui proiect”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
În ceea ce privește centura de sud a Timișoarei, ministrul a declarat că nu este deloc mulțumit de ritmul de muncă. Grindeanu a spus că nu crede că varianta de ocolire va fi gata în decembrie dacă se lucrează în continuare în acest mod. „Am o imagine, pentru că cei de la DRDP au monitorizat lucările. Nu îmi place. S-au montat 22 de grinzi în 2 sătpămâni. Mai atenționez odată să își schimbe ritmul de lucru, astfel încât acest proiect să fie realizat până la sfârșitul anului”, a mai declarat oficialul.
Constructorul care realizează legătura de 10 kilometri dintre DN69, zona Sânandrei, cu autostrada A1, dă asigurări că va porni șantierul în forță. Nu s-a lucrat deloc până acum, antreprenorul acuzând unele dificultăți financiare. „Sunt în faza premergătoare intrării în șantier. Mi-au explicat piedicile pe care le-au avut până acum. Eu sper ca odată cu vremea mai bună ritmul să fie unul susținut, astfel încât cei 10 kilometri să fie desfășurați rapid”, a explicat Grindeanu.
Un alt proiect despre care a vorbit oficialul a fost cel de realizare a centurii de vest a Timișoarei. Atât autoritățile locale din Timișoara, cât și cele județene din Timiș au cerut să le fie predate lor proiectul pentru a-l pune în practică. Situația, spune Grindeanu, nu este atât de simplă, fiindcă traseul centurii trece prin mai multe localități care ar trebui să semneze un acord pentru a putea construi varianta vestică.