OUG care dublează sancţiunile pentru circulaţia pe contrasens pe autostradă, ţinută ,,la sertar“ până la un Guvern plin

31

Proiectul prin care Ministerul de Interne dublează sancţiunile pentru şoferii care circulă pe contrasens pe Autostradă rămâne doar la faza de propunere, deşi a fost prezentat public încă din 4 august, în contextul numeroaselor situaţii cu şoferi prinşi pe contrasens în această vară. Chiar în această dimineaţă, pe Autostrada A 1 lângă Timişoara, cinci persoane au fost rănite după ce un şofer a circulat pe contrasens pe Autostradă.

Ce au făcut concret, Poliţia Română (Direcţia Rutieră)  şi MAI din 4 august şi până în prezent pentru a reduce accidentele produse pe contrasensul autostrăzii?

Potrivit unui răspuns al IGPR la solicitarea Economedia, a fost elaborat un ,,anteproiect” de Ordonanţă de Urgenţă trimis MAI spre promovare: ,,În ceea ce privește situația proiectului pentru modificarea Codului Rutier, prezentat public pe data 4 august 2021, vă comunicăm faptul că Direcția Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, a elaborat un anteproiect de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, care a fost transmis spre promovare în vederea adoptării. Menționăm că, în forma inițială, propunerile de sancționare a circulației în sens contrar sensului de mers pe autostradă vizau aplicarea unei amenzi stabilite în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 1.305 lei la 2.900 lei) și stabilirea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioada de 120 de zile.” a transmis IGPR pentru Economedia. De la momentul anunţului public pentru modificarea Codului Rutier şi până la demiterea guvernului Cîţu prin moţiunea de cenzură (5 octombrie), MAI a avut la dispoziţie două luni pentru a emite OUG pentru modificarea Codului Rutier (dacă într-adevăr ar fi vrut). Acum însă, proiectul rămâne ,,la sertar” cel puţin până la instalarea unui Guvern plin.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.