Timișorenii și arădenii care au ales să revină, noaptea trecută, de la mare au avut parte de o surpriză neplăcută. Din cauza vântului puternic din sudul țării, un fir de circulație feroviară între stațiile Brănești și Fundulea a fost blocată. Aici au rămas „înțepenite” două trenuri, Mangalia – Timișoara și Mangalia – Arad.
„La această oră, circulația trenurilor pe intervalul de stații Brănești – Fundulea se desfășoară pe un singur fir, din cauza avariilor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, linia de contact fiind ruptă de rafalele puternice de vânt, iar alimentarea cu energie electrică a liniei de înaltă tensiune este întreruptă. Menționăm faptul că, din cauza acestei avarii, 2 trenuri de călători (IR 1921 -2, care circulă în relația Mangalia – Arad și IR 1991-2 care circulă în relația Mangalia – Timișoara) au rămas blocate pe firul II, acestea având nevoie să fie tractate cu o locomotivă Diesel înapoi în stația Brănești, pentru a-și relua circulația până în stația București Nord. Trenul IR 1921-2 și-a reluat circulația din stația Brănești la ora 08:15 minute, iar IR 1991-2, la ora 09.00, ambele cu destinația București Nord”, a transmis, joi, puțin înainte de ora 10:00, CFR Infrastructură.
Până la remedierea deranjamentelor înregistrate la linia de contact de pe firul II și repunerea sub tensiune, circulația trenurilor între stațiile Brănești – Fundulea se desfășoară pe firul I, din ambele sensuri de circulație. De asemenea, tot pe raza Regionalei CF București, avarii la sistemul de alimentare cu energie electrică s-au înregistrat și pe intervalul de stații Chitila – Buftea – Periș, trenurile circulând în cursul nopții doar pe un singur fir iar, în intervalul orar 07.30 – 09.12, traficul feroviar a fost închis temporat în stația Periș, după ce o persoană a fost lovită de trenul IR 1661.
Circulația trenurilor pe raza stației Periș s-a reluat la ora 09.12, după finalizarea operațiunilor desfășurate la locul accidentului de organele abilitate. Din cauza acestui accident, 10 trenuri de călători (IR 1661, IR 1631, IR 1655, R 3005, IR 1550, IR 1654, IR 1688, IR 1742, IR 16030 și R 3014), care au staționat temporar în gările de pe traseu, au fost repuse treptat în circulație.
Menționăm totodată, faptul că și pe raza Regionalelor CF Timișoara, Brașov și Iași s-a intervenit permanent în cursul nopții pentru remedierea deranjamentelor înregistrate, din cauza rafalelor puternice de vânt, la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact, între stațiile Teregova – Armeniș, Lunca Bradului – Răstolița, Tușnad Sat – Tușnad Băi, Tușnad Sat – Sânsimion, Leșul Ilvei – Ilva Mică.
La această oră pe aceste două segmente feroviare se circulă în condiții normale.