Reguli noi pentru comercianți. Ce devine obligatoriu de miecuri

98

Comercianții vor fi obligați, începând cu data de  14 iulie 2021, să-și informeze clienții cu privire la prezenţa unor substanţe sau produse care pot cauza alergii sau intoleranţă în cazul produselor neambalate. Această prevedere este valabilă fie dacă produsele respective sunt puse la vânzare direct, în magazine sau restaurante, fie pe internet.

Astfel, Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 163/2021 stabilește modul în care se va face transmiterea de informații legate de prezenţa unor substanţe sau produse care pot cauza alergii sau intoleranţă pentru produsele alimentare neambalate. Ordinul se va aplica din 14 iulie 2021, adică de miercuri.

Informațiile despre substanţele sau produsele care pot cauza alergii sau intoleranţă trebuie să apară într-un loc vizibil, uşor accesibil, lizibil, de neşters şi nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice.

Apoi, în funcție de modul în care sunt vândute sau distribuite produsele alimentare vrac, respectiv în magazine ori restaurante sau terase, informațiile trebuie prezentate diferit. Mai exact, dacă sunt vândute în magazin, la raft sau în vitrina frigorifică, pe eticheta de preţ, dar şi în orice material publicitar, după denumirea fiecarui produs alimentar ori băutură care are în compozitie substanţe sau produse care pot cauza alergii sau intoleranţă se va scrie “conține: ” urmat de numele alergenului.

Când sunt vândute ori distribuite în restaurante sau terase, același mesaj de mai sus se va scrie în meniu, panou, afiş sau ecran, etichetă de preţ sau ambalajul de transport, dar şi în orice material publicitar.

Lista substanţelor sau produselor care pot cauza alergii sau intoleranţă se găsește aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.