Oradea a devenit, în ultimii ani, unul dintre orașele campioane la atragerea fondurilor europene. Peste 600 de milioane de euro, bani de la Bruxelles, au transformat orașul gri într-un loc de interes, cu numeroase obiective turistice. Autoritățile au reușit să facă din Oradea un adevărat oraș Art Nouveau, care și-a dublat numărul de turiști în ultimii 4 ani, de la 120 de mii la 250 de mii, în 2019.
„Oamenii nu vor să vină să vadă niște blocuri comuniste, pe astea le văd peste tot, dar dacă ai un centru istoric valoros, chiar dacă este nereabilitat, dacă îl reabilitezi, dacă creezi spații pietonale în care să te poți plimba în siguranță, să vezi lucrurile frumose, înseamnă că pui în valoare acel patrimoniu și asta înseamnă atât o conservare a lui, din punct de vedere istoric, dar și o valorificare a lui, în sens turistic sau de calitate a vieții.
Toate aceste concepte, care sunt patentate, nu sunt o invenție în România, le-am pus în practică. Reabilitarea și conservarea lui, automat au generat o promovare organică, neplătită, prin care oamenii au devenit mândri de orașul lor și s-au identificat cu niște clădiri emblematice”, a spus Ilie Bolojan, președinte CJ Bihor, fostul primar al Oradiei.
Mai multe detalii privind locurile care pot fi vizitate în Oradea, aici.