În ultimii aproape 20 de ani, România a trecut de la telefoanele cu doar câteva minute incluse, la 14,7 milioane de conexiuni de internet mobil de bandă largă. S-a ajuns aici după investiţii de milioane de euro făcute de companiile de telecomunicaţii, spun autorităţile. România s-a poziţionat într-un top al ţărilor cu cel mai rapid internet la preţuri mici.
Numărul utilizatorilor de internet mobil de mare viteză a crescut într-un singur an cu 22 de procente. În creştere sunt şi conexiunile fixe, un plus de 300.000 de conexiuni în 2015. Peste jumătate dintre ele permit viteze de peste 100 Mbps, potrivit ANCOM.
„Fără investiţiile operatorilor privaţi, internet service providerilor, companiilor telecom, nu vom putea menţine această viteză şi nu o vom putea mări, trebuie să urcăm către o societate a gigabyte-ului,” declară Marius Bostan, ministrul Comunicaţiilor.
România este astfel în topul ţărilor europene cu cel mai rapid internet, spune preşedintele ANCOM, prezent la gala Comunicaţii mobile.
„Are cele mai mici tarife şi pentru cele mai mari viteze din Europa cu cea mai largă disponibilitate din Europa,” spune Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.
„Am reuşit să dezoltăm de-a lungul timpului servicii care să fie adresate fiecărui cetăţean al României, viziunea noastra a fost să oferim internet accesibil oricui şi oriunde şi de această viziune nu ne-am despărţit,” explică Valentin Popoviciu, vicepreşedintele RCS & RDS.
Preţurile au scăzut pe măsură ce tehnologia şi serviciile s-au dezvoltat în ultimii 20 de ani.
„Pe vremea aceea întrebarea principală era dacă voi putea vreodată să îmi permit un telefon mobil pentru că operatorul de la ora aceea oferea 50 de dolari cu niciun minut inclus, iar un minut costa cam 1 dolar,” adaugă Dorin Odiaţiu, director afaceri publice Orange.
„Dispozitive precum tablete şi telefoane inteligente nu am fi văzut cu siguranţă. Sunt sigur că, peste 20 de ani, aceste dispozitive vor părea demodate şi depăşite tehnologic,” precizează Miroslav Majoros, CEO Telekom.
„Uitându-ne în viitor vorbim despre smart business şi smart life, dacă ne uităm la segmentul de consumer şi business,” spune Florina Tănase, director afaceri publice Vodafone.
Rata de utilizare a internetului mobil broadband a ajuns anul trecut la 74%. O creştere de peste 13 puncte procente faţă de finele anului 2014.
Sursa: DIGI24.ro