Românii au cheltuit de Black Friday mai bine de 1 milion de lei pe minut, în primele șapte ore de când s-a dat startul celui mai așteptat eveniment de cumpărături al anului. De banii aceștia, cei mai mulți români și-au luat produse pentru casă și îngrijirea locuinței, dar și produse de beauty și îngrijire personală.
Pandemia a modificat obiceiurile românilor în materie de shopping, astfel că în topul comenzilor s-au aflat inclusiv produse de protecție sanitară, precum mănușile și măștile, dar și servicii medicale care cuprind și teste real time PCR, pentru depistarea coronavirusului.
Românii au cheltuit în acest an, de Black Friday, cu 200 de lei mai mult față de anul trecut. Valoarea coșului mediu a sărit de 700 de lei. Black Friday 2020 s-a concentrat pe ofertele din online. Restricțiile de circulație, închiderea magazinelor, teama legată de potențialul de infectare duc la scăderea vânzărilor din magazinele obișnuite. Comercianții din online s-au pregătit pe măsură.
„Pe lângă ceea ce clienții pot găsi tradițional de Black Friday de la electrocasnice, electronice, telefoane mobile, produse de IT, anul acesta ne-am pregătit cu servicii turistice, ne-am pregătit cu servicii de închiriere automobile, autorulote, cu monede de aur și lingouri de aur, cu servicii medicale, cu teste PCR, pentru a satisface nevoia crescută a clienților, ținând cont de perioada pe care o traversăm”, a spus, pentru Digi24, Florin Filote, vicepreședinte al unui magazin online.
Minutul de aur al ediției online de Black Friday a fost înregistrat în intervalul 7:44 – 7:45. Timp de 60 de secunde românii au făcut aproape 5.000 de tranzacții. În ediția de anul acesta, cel mai valoros produs vândut a fost o mașină cu peste 40.000 de euro, la care s-a aplicat o reducere de mai bine de 13.000 de euro.