Auchan Romania a pierdut, în urma unei hotărâri care poate fi atacată cu apel, procesul prin care a contestat o amendă de 36,563 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în decembrie 2018, pentru că, alături de alți retaileri, s-ar fi înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.
În afară de Auchan România, care a primit cea mai mare amendă, Consiliul Concurenței a mai sancționat Carrefour România – 26.995.645 lei (5,79 milioane euro), Romania Hypermarche (Cora) SA – 12.410.834 lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages SRL (îmbuteliatorul Pepsi) – 5.984.053 lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo) – 3.930.920 lei (843.599 euro), Strauss România SRL (cel mai important producător local de cafea, deținătorul mărcilor Doncafé și Amigo) – 1.785.767 lei (383.236 euro) și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză) – 43.113 lei (9.252 euro).
Carrefour România a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației privind fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigației a fost sancționată atât încălcarea regulilor naționale, cât și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri.