În timp ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România caută soluţii pentru a consolida o bună bucată din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, constructorul ameninţă cu procese. Asta pentru că expertiza care demonstrează că lucrarea este de proastă calitate ar fi afectat imaginea societăţii Salini-Impregilo. De asemenea, firma de construcţii nu recunoaşte rezultatele expertizei care a arătat că sunt probleme pe 5,8 kilometri din şoseaua rapidă.
“Salini-Impregilo respinge concluziile societăţii Geotesting CI, exprimate în numele CNADNR. Salini-Impregilo va uza de toate drepturile sale în faţa autorităţilor şi a instanţelor civile şi penale, pe plan local şi internaţional. Mai mult decât atât, Salini-Impregilo se va adresa şi Uniunii Europene, principala sursă de finanţare pentru infrastructura din România, pentru soluţionare în ceea ce priveşte abuzul în serviciu şi daune aduse reputaţiei companiei din cauza publicării de informaţii nereale de către instituţiile guvernamentale şi pentru gestionarea ineficientă a proiectelor de interes comunitar”, a declarat societatea pentru televiziunea naţională Digi24.
Potrivit expertizei, societatea de construcţii a folosit materiale de o calitate proastă, mult mai ieftine decât cele prevăzute în caietul de sarcini. De aceea, oficialii Ministerului Transporturilor şi ai CNADNR au anunţat că pe o suprafaţă de 5,8 kilometri se va injecta beton din doi în doi metri pentru a stabiliza şoseua. De asemenea, în unele zone va fi nevoie de ziduri de sprijin pentru că s-a săpat mai mult de cinci metri în deal şi acum taluzul riscă să se prăbuşească.
Lucrările la lotul 2 din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva au început în ianuarie 2014. Finalizarea lucrărilor era programată în iulie 2016, dar a fost amânată şi acum se discută despre finalul anului pentru o mare porţiune din şoseaua rapidă. Valoarea ofertată a lucrărilor a fost de 423 de milioane de lei. O problemă o reprezintă celebrele ecoducte. Proiectul de construire a acestora va fi scos la licitaţie abia în luna iunie a acestui an, deci şansele care ele să fie realizate şi autostrada de 22 de kiloemtri să fie deschisă anul acesta sunt mici.