Cei care merg la terasă trebuie să-și facă rezervare și să lase numele și numărul de telefon, pentru a putea fi contactați în cazul apariției unor cazuri de coronavirus. Nu sunt însă cerute datele tuturor clienților care stau la o masă și nu sunt luate date din buletin, a spus la Digi24 Robert Chioveanu, președinte ANSVSA.
„În ordinul comun semnat cu Ministerul Sănătății și Ministerul Economiei există această cerință, existența unui registru de evidență a rezervărilor clienților. Nu luăm date din buletin. Și înainte exista un registru în care erau trecute rezervările, acum e necesar fiindcă în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire în rândul clienților care au stat la terasă, e foare ușor, când se face ancheta epidemiologică, să fie găsiți cei care erau pe terasă”, a spus Chioveanu.
El a precizat că în registru va fi notat numele, prenumele și numărul de telefon al celui care face rezervarea. „Dacă avem patru clienți, atunci se trece numele celui care face rezervarea și doar atât. Se știe data, ora, și masa pentru care a făcut rezervarea”, a spus el, adăugând că nu vor fi cerute copii după buletin. Și Dragoș Petrescu, directorul unui lanț de restaurante din București, spune că registrul de rezervări este ceva obișnuit pentru restaurante.
„Și înainte se făceau rezervări. Și înainte îți dădeai numele și numărul de telefon ca să fii contactat în caz că se întâmplă ceva cu rezervarea ta. Același lucru îl aplicăm și astăzi, nu este nimic diferit”, a spus el.
Petrescu adaugă că cei care vin direct la terasă, fără rezervare prealabilă, își pot lăsa numele și numărul de telefon la intrarea înn restaurant, astfel încât să poată fi contactați în cazul unui control epidemiologic.
„Se pot face rezervările și la intrarea în restaurant”, spune el. Petrescu adaugă că se așteaptă la responsabilitate și din partea clienților.
sursa – digi24.ro