Tunelurile pentru urși de pe Lugoj – Deva vor fi realizate prin forare

194

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a aprobat construirea tunelurilor pentru animale de pe tronsonul de autostrada Lugoj – Deva prin forare. Soluția a fost discutată și cu ecologiștii, care ceruseră de mulți ani acest lucru. Acum, pașii de realizare trebuie grăbiți pentru în ideea în care Comisia Europeană trebuie să deconteze costurile.

”În sfârșit, după 6 ani de tergiversări, bâlbe, minciuni și fugă de responsabilitate, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere decide să facă fix ceea ce am cerut noi și specialiștii în tot acest timp: construirea celebrelor tuneluri „pentru urși” de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva impuse de acordul de mediu revizuit. Pe 14 aprilie, la întâlnirea solicitată de CNAIR cu experții de mediu de la WWF România, Asociația Zarand și compania EPC și cu noi, Directorul General CNAIR Mariana Ioniță a confirmat că tunelurile forate sunt SINGURA soluție fezabilă pe traseul Margina-Holdea. Salutăm decizia pe care o așteptam de prea mult timp și pentru care am luptat cu toate forțele, așa cum bine știți mulți dintre voi. Din păcate, ea vine foarte, foarte târziu, iar acum România riscă să piardă TOȚI banii europeni folosiți pe TOATĂ Autostrada Lugoj-Deva deoarece traficul trebuie deschis până la finalul lui 2023 ca oficialii Comisiei Europene să considere proiectul Lugoj-Deva funcțional! În caz contrar, ne pot cere sute de milioane de euro înapoi! Ca să evităm acest dezastru, deși este EXTREM de dificil tehnic și birocratic, i-am transmis șefei CNAIR că trebuie neapărat să facă URGENT trei lucruri”, a transmis Asociația Pro Infrastructură, pe pagina de Facebook.

Mai întâi, este nevoie să completeze licitația lansată în iulie 2019 cu forajele suplimentare din contractul semnat recent și să răspundă profesionist la clarificările cerute de ofertanți. Apoi, este nevoie să ceară expres constructorilor să execute autostrada în sistem semi-profil ca să ne mărim șansele ca în 2023 să fie gata măcar un sens de circulație.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.