4.1 C
Timișoara
luni 23 decembrie 2024

2,2 milioane de euro alocate pentru stoparea alunecările de teren de pe autostrada Orăștie-Sibiu

Sunt din nou probleme pe cei 22 de kilometri ai autostrăzii Orăștie-Sibiu dintre Cunța și Săliște. Din cauza unei tasări, viteza de circulație a fost redusă la 60 km/h în zonă. Tasarea a apărut la doar 200 de metri de zona care a fost demolată și reconstruită în 2016.

Autoritățile încearcă să găsească o soluție pentru stoparea alunecărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Orăștie, problemă care durează de ani întregi și nu a fost rezolvată. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a alocat 2.235.895 lei pentru proiectare şi execuţie de lucrări de remediere şi punere în siguranţă a sectorului de Autostradă Orăştie-Sibiu lot 3, km 57+100 — 57+600 cale | (km 278+710 — km 279+210 cale II teren).

CNAIR propune ca soluții de consolidare refacerea geometriei taluzului prin executarea de trepte orizontale delimitate de taluzuri cu înălțimea de 3 metri, realizarea unui sistem de colectare şi evacuare a apei din versant, executarea unei saltele antierozionale de suprafaţă, plantarea pe suprafaţa versantului a unor copaci cu afinitate mare la apă și refacerea șanțului colector de la baza versantului.

Din cauza precipitaţiilor şi a cantităţii mari de apă căzute pe metru pătrat, în zona respectivă terenul este instabil și au fost înregistrate alunecări de teren, iar starea actuală a sectorului este afectată.

„La această dată, din cauza alunecării, se constată deteriorarea rigolei betonate a autostrăzii, deteriorarea sistemului de drenaj longitudinal si translatarea şi deteriorarea căminelor aferente sistemului de drenaj longitudinal. Din cauza alunecărilor aspectul taluzului de debleu este neregulat, cu crăpături largi, fisurări ale terenului şi ebulmente. Alunecarea de teren declanşată între km 278+710 şi km 279+210 (km 57+100 — 57+600 cale | proiect) cuprinde o suprafaţă a terenului cuprins între marginea din amonte a benzii autostrăzii (în planul alunecării) şi treimea inferioară a versantului. Ea se extinde pe o lungime de 500m și din punct de vedere al intensității alunecării putem considera doua amplasamente: amplasamentul din stânga (km 279+210) la care planul alunecării se extinde până la limita carosabilului şi amplasamentul din dreapta unde fenomenul de alunecare este marcat prin plane succesive de alunecare. Alăturat amplasamentului alunecat (dreapta) versantul este caracterizat prin viroage formate de apele de şiroire pe taluzul amenajat. Acestea se dezvoltă în adâncime şi se îndesesc mult în timp constituind factorul primat al dezvoltării unei noi alunecări de teren a taluzurilor amenajate”, potrivit documentației tehnice.

Alunecările s-au produs la adâncimi cuprinse între 4,00 şi 7,00 m și sunt în diferite stadii de evoluție. Iar situația nu este nouă în zonă.

Potrivit contractului, durata de execuţie a lucrărilor are mai multe termene, proiectarea va dura trei luni şi nu include perioada de obţinere a avizelor, apoi vor fi trei luni de obținere a avizelor şi acordurilor şi a autorizaţiei de construire. Execuția va dura nouă luni şi nu include perioada de sistare sau suspendare a execuţiei notificată de Beneficiar și o perioadă de garanție de 36 luni.

Lucrările la cei 22,11 kilometri de autostradă dintre Cunța și Săliște au început în 2011. În noiembrie 2014, înaintea turului doi al alegerilor prezidențiale, când Victor Ponta – pe atunci premier și candidat – inaugura dintr-un microbuz proaspăta șosea de viteză. Șoferii au putut circula pe cei 22 de kilometri de drum rapid doar 10 luni. În acest timp, deficiențele semnalate au fost numeroase: de la alunecări de teren, la crăpături în asfalt sau fisuri la baza viaductului de la Aciliu.

În toamna lui 2015 întregul lot a fost închis circulației pentru repararea capitală a unei bucăți, care a însemnat practic demolarea autostrăzii pe o porțiune de 200 de metri și reconstrucția ei. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016. Din cauza problemelor apărute pe autostradă, CNAIR a reziliat contractul cu italienii de la Salini-Impregilo SpA, în ianuarie 2016. Valoarea contractului încheiat cu italienii era de 604,79 de milioane de lei, fără TVA.

Sursa: ziardehunedoara.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Citește și :