Scandalul (ne)deschiderii lotului 3 din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva continuă. După ce Asociația Pro Infrastuctură a acuzat CNAIR și Ministerul Transporturilor că țin închis segmenul de 21 de kilometri, ministrul Cuc a ieșit și el cu replica. Acesta a spus că nu își asumă deschiderea decât în cazul în care constructorul semnează garanția pe 10 ani.
Imediat, membri asociației menționate au ieșit cu un nou atac. Aceștia nu înțeleg de ce lotul este periculos cu 4 ani garanție, dar devine brusc circulabil cu 10 ani.
”Azi (n.r. luni) se împlinesc 14 zile de când lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva putea fi inaugurat. În timp ce șoferii își riscă în continuare viața pe drumurile naționale (DN7 și DN68A) extrem de periculoase, aglomerate și cu o calitate execrabilă a asfaltului, ministrul Transporturilor Cuc și directorul CNAIR Scarlat se întrec în explicații aiuritoare! Ultima se referă la perioada de garanție a lucrărilor. Chiar și cei doi indivizi recunosc că autostrada e circulabilă, însă doar în condițiile în care constructorul acceptă o extindere a garanției de la 4 la 10 ani. Este greu de înțeles cum tronsonul nu este bun pentru trafic dacă antreprenorul garantează 4 ani, însă brusc devine apt dacă se oferă 10… Cert este că avem un frumos muzeu de 21 de km… în timp ce autoritățile își măsoară orgoliile la televizor! Cât va mai dura bătaia de joc față de șoferi și față de banul public?! În intervalul sfârșit de 2016-vara lui 2018, același Cuc a ținut închisă 3 luni secțiunea Traian Vuia-Margina din Autostrada A1 până la finalizarea șanțurilor, iar lotul 3 din Autostrada A10 Sebeș-Turda a stat închis 8 luni pe motiv că se „alunecă ca pe gresia din baie”. Nu putem decât să vă informăm și să contorizăm încă o rușine națională! Urmăriți forumul ca să aflați noutăți imediat ce le primim și noi. (Capturile atașate sunt din filmări făcute la sol și din dronă în data de 13, respectiv 14 august.)”, a transmis Pro Infrastructură.
Vă amintim că lotul 3, cuprins între Coșevița și Ilia, este gata de inaugurare, dar autoritățile au decclarat că eu descoperit pe șanter mai multe neconformități, ceea ce le-a făcut să ceară garanție extinsă. Constructorul refuză însă acest lucru. Așadar, șoferii nu vor avea parte de un nou segment de șosea rapidă cât timp cele două tabere continua să se certe.