Lotul 3 din tronsonul de auostradă Lugoj – Deva nu a fost deschis și nici nu se va inaugra prea curând. Directorul CNAIR, Sorin Scarlat, a fost pe segmental cuprins înte Coșevița și Ilia și a verificat lucrările. A fost, evident, nemulțumit, așa că a refuzat să semneze recepția. Potrivit unor surse din cadul Companiei de Drumuri, ar fi fost descoperte mai multe probleme de execuție. Acestea urmează să fie remediate în 80 de zile, după care se va face o nouă verificare a celor 21 de kilometri de șosea rapidă.
”Sunt ravenări pe taluze, fisuri, probleme cu planeitatea carosabilului, șanțuri fisurate”, a explicat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. Totuși, reprezentanții Pro Infrastructura susțin că lotul poate f dat în folosință.
” În prezent, există o serie de lucrări minore nefinalizate care NU afectează carosabilul pe care antreprenorul are obligația să le ducă la bun sfârșit (șanțuri, scurgerea apelor, garduri, iarbă pe taluzuri). Totuși, este cale lungă de aici și până la a ține închiși 21 de km de autostradă perfect circulabili”, susțin membri asociației.
Mai exstă, însă, unele dispute financiare între constructor și CNAIR. Compania de drumuri nu ar fi plătit toate lucrările suplimentare care i s-au solicitat constructorului. Mai mult, firma care realizează lucrările ar refuza să ofere garanție 10 ani, cum vrea ministrul Cuc, în loc de 4 ani, cum era stipulat în contractual original.