1.1 C
Timișoara
joi 19 decembrie 2024

Trenurile vor circula cu 160 de km/h pe podurile „gemene” de peste Mureș

141 de kilometri ai noii magistrale feroviare Coridorul Rin – Dunăre se află în șantier în vestul țării și au termen de finalizare anul 2022.

Tronsonul Km 614 – Simeria este împărţit în patru loturi, iar valoarea totală a contractelor se ridică la aproape două miliarde de euro. Printre cele mai spectaculoase edificii de pe noua magistrală sunt cele trei poduri de peste Mureş, construite în zona localităţii Leşnic, din judeţul Hunedoara, pe Subtronsonul Simeria – Gurasada. Noile poduri au intrat în şantier în urmă cu un an şi jumătate şi prezintă un grad mare de dificultate.

Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2022. Stadiul fizic al proiectului a ajuns la 12,5 la sută. Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.

Stadiul lucrărilor

Pe cei 141 de kilometri ai Tronsonului Km 614 – Simeria vor fi ridicate nouă poduri feroviare peste râul Mureş. De asemenea vor mai fi construite trei tuneluri de cale ferată, iar clădirile staţiilor CFR vor fi modernizate. Viitoarea cale ferată, a cărei finalizare a fost estimată în 2022, va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou.

Stadiul lucrărilor la celelalte sectoare ale magistralei feroviare din vestul ţării este următorul:

Subtronsonul Bârzava – Km 614, în lungime de 42 de kilometri este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales. Stadiul fizic al lucrărilor era, la finalul lunii iunie, de 12 la sută, iar cel financiar de 26 la sută.

Subtronsonul Ilteu – Bârzava, în lungime de 36 de kilometri, este construit de Asocierea Astaldi – FCC – Salcef – Thales. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 13 la sută, iar cel financiar de aproximativ 24 la sută.

Subtronsonul Gurasada – Ilteu, în lungime de 22,4 kilometri este construit de Aktor – Astaldi – Arcada Asocierea Railworks. Stadiul fizic al proiectului a ajuns la 4,5 la sută, iar cel financiar la 17 la sută.

Coridorul IV paneuropean, în lungime de 2.000 de kilometri, cuprinde traseul Nurnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Sighişoara – Braşov – Bucureşti – Constanţa, şi străbate România pe o distanţă de aproape 900 de kilometri. A fost împărţit pe mai multe secţuni, care se află în diverse stadii de proiectare, licitare şi execuţie.

FOTO: Asociația Pro Infrastructură.

Sursa: zhd.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Două contracte de finanțare prin PNRR destinate dezvoltării infrastructurii Universității de Vest din Timișoara (UVT)

La Ministerul Educației, ministrul Ligia Deca a semnat, alături de directorul general administrativ UVT, Laurențiu Georgescu, cele două contracte de finanțare aferente proiectelor din...

Licitație pentru continuarea lucrărilor la Școala Gimnazială 30

După victoria în instanță împotriva fostului constructor, Primăria Timișoara a lansat licitația pentru continuarea lucrărilor la Școala Gimnazială 30. Sunt de finalizat cele două...

Citește și :