Guvernul are, în sfârşit, un set de reguli pentru Uber, Bolt şi Clever. Şoferii vor folosi maşini cu înscrisuri şi trebuie să le dea clienţilor bon fiscal. În plus, nu vor avea nevoie de autorizaţii de transport, aşa cum cere acum legea taximetriei, ci doar de un atestat de la Autoritatea Rutieră Română. Proiectul a fost anunţat astăzi chiar de premier, la doar o săptămână de la aplicarea noilor reguli care au scumpit cursele şi au declanşat vânătoarea de amenzi.
Cea mai îmbucurătoare prevedere din proiect se referă la vechimea maşinilor folosite. Pentru prestare serviciilor de ridesharing e nevoie mai întâi de o autorizaţie de la ARR, valabilă 3 ani, maşinile nu trebuie să fie mai vechi de 15 ani, iar ITP-ul trebuie efectuat o dată la şase luni. În interiorul autoturismului ar trebui să existe un aparat de marcat electronic iar pe exteriorul lui, un ecuson cu numărul de înmatriculare şi numele platformei de care a fost acceptat autoturismul respectiv.
Potrivit proiectului de ordonanţă, şoferul de transport alternativ are cel puţin 21 de ani, deţine un permis categorie B, obţinut măcar cu doi ani în urmă, a fost declarat apt medical şi psihologic şi are cazierul curat. Tot el trebuie să obţină de la ARR şi un certificat de transport persoane în regim de închiriere.
Asta înseamnă că nu vor mai avea nevoie de autorizaţii precum taximetriştii. De o săptămână, aproape jumătate dintre şoferii UBER, Bolt şi Clever au renunţat să mai iasă pe traseu. Iar clienţii lor s-au plâns că plătesc curse şi de trei ori mai scumpe.