Nu există mașini vechi, doar unele mai puțin lustruite! FOTO-VIDEO

380

Pentru o dimineață, Piața Unirii s-a întors în timp. A făcut un salt înapoi de cel puțin o jumătate sau chiar trei sferturi de secol. Unde aruncai o privire, îți era furată de o frumusețe de dinainte de războiul mondial. Evident că este vorba de frumuseți tehnice.

Aproape o sută de automobile de epocă au poposit la umbra vechilor clădiri. Erau spălate și dichisite ca în prima tinerețe. Doar mirosul greu de benzină denota că nu au catalizatoare moderne din a douăzecea generație.

A fost o nouă ediție, a deja tradiționalei parade pentru mașini de epocă ce încântă iubitorii de toate vârstele. Totul în organizarea Retromobil Club Romania care a invitat participanți din treizeci de orașe ale țării, cu singura condiție ca bolizii să aibă peste 30 de ani de când au plecat din fabrică.

Cei mai curioși au fost ca de fiecare dată prichindeii, ce sunt cei mai fideli spectatori ai manifestării „Retro Parada Primăverii”. Un puști plin de precocitate a urcat la volan și ambala motorul (din gură) ca la o mare întrecere cu sute de cai sub capotă. La final a declarat că se va face „șofer, aviator, doctor și jandarm!” „Și poate și avocat sau mecanic!”

Mașinile erau de toate națiile și modelele. Franțuzești, germane dar evident și românești ca: Dacii din anii `60 ori `70, Aro-uri ce păreau scoase din cutie. Nici nu s-ar fi spus despre ele că în tinerețe când erau alintate „Zimbrii Carpaților” au urcat pe coclauri și au coborât văi neasfaltate cărând botoaiele de brânză de la stâne până la piețele din orașe.

De față a fost și o mașină de „Miliție”, gata de a da amenzi (poate pentru a păstra ordinea netulburată). Am apucat să vedem și Oltcituri, ce azi tinerii nici nu mai cred că au fost fabricate în țara noastră.

Decanul de vârstă se pare că a fost un Mercedes din 1938 ce încă se ține foartre bine.
După câteva poticneli tot muzeul tehnic ad hoc s-a pus în mișcare. Ca și în alți ani a urmat marșul triumfal al mașinilor pe bulevardele orașului.

Traseul a fost următorul: Piața Unirii – Str. General Eremia Grigorescu – Str. Gheorghe Dima – Piața Mărăști – Piața Consiliul Europei – Giratoriu Galeria 1 – Bulevardul Antenei – Giratoriu Praktiker – Strada Aristide Demetriade – Strada Avram Imbroane – Muzeul Satului Bănăţean. Oprirea finală a fost la Pădurea Verde, unde a urmat un nou popas la umbră.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.