Infrastructura feroviară din România se modernizează în ritm de melc. Pentru a-i mobiliza pe constructorii care reabilitează căile ferate din țară, cele care ne vor lega de Nurnberg, Viena, Praga sau Budapesta, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vizitat o porțiune din șantier.
În prezent se lucrează la înlocuirea căii ferate în județul Hunedoara și Arad, șantierele fiind inspectate, joi, de oficialul de la București.
”Le-aș mulțumi constructorilor care au înțeles să nu întrerupă munca și în lipsa bugetului național s-au mobilizat să-și execute contractele.
Le-am cerut antreprenorilor să fie atenți la durata contractelor, să efectueze lucrări de calitate și să-și respecte subcontractorii români cu care lucrează. Stiu că, de regulă, firmele mari străine nu vin să lucreze în România cu propriile utilaje, ci subcontractează de la firmele românești, de aceea să facă tot posibilul să-i plătească la timp, așa cum sunt dânșii plătiți.
Vreau să am o relație contractuală cu parteneri onești, indiferent de lucrările pe care le execută și să nu urmărească numai obținerea de claim-uri.
Antreprenorii se vor plictisi de prezența mea pe șantiere, dar asta-i viața! Acum trebuie să terminăm loturile de infrastructură, fie rutieră, fie feroviară pe care le avem în execuție”, a declarat Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.
În august 2017, CFR SA și Asocierea FCC – Astaldi – Convensa au semnat contractul de lucrări, în valoare de 2,63 miliarde lei (572,8 milioane euro), pentru modernizarea secțiunii Gurasada – Simeria. Segmentul de cale ferată se află pe Axa prioritară TEN-T 22 Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică).
Proiectul implică lucrări de terasamente și consolidări pe întreaga distanță, construirea a 17 poduri (dintre care trei peste Râul Mureș), 27 de podețe, patru pasaje superioare, trei pasaje inferioare, lucrări de reparații în nouă stații de cale ferată (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), de electrificare, energoalimentare și de implementare a sistemului de siguranță a traficului.
Sursa de finantare este asigurată din fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană și de la bugetul de stat. Termenul de execuție este de trei ani, în prezent lucrările fiind realizate în proporție de 7,71%.
Segmentul Coșlariu – Simeria are o lungime de 74,4 kilometri. Proiectul de modernizare presupune: construirea a 17.76 de kilometri de cale ferată dublă electrificată, modernizarea a nouă stații (Coșlariu, Sîntimbru, Barabanț, Alba Iulia, Vințu de Jos, Blandiana, Șibot, Aurel Vlaicu, Orăștie), construirea a 90 depoduri/podețe (33 de poduri și 57 de podețe) și a tunelului de la Turdaș de 780 de metri.