Ei bine, numărul celor care merg pe două roti susţine acest titlu, dar infrastructura specific lasă mult de dorit. În timp ce bicicliştii cer mai multe piste de biciclete practicabile, administraţia locală ridică din umeri şi spune: “atât ne permite strada”.
Reprezentanţii Verde pentru Biciclete cer autorităţilor locale să pună la punct o strategie pe termen lung pentru a transforma oraşul din urbea maşinilor în cea a mersului ecologic.
“Ne lovim deseori de aceast argument, care pare imbatabil: „să fim realiști – nu ne permite ecartul stradal”. Din păcate actuala administrație locală nu face decât să repete greșelile pe care alte administrații le făceau în anii ’70, prioritizând traficul auto. Nu, nu e nevoie de bulevarde late sau de distrugerea spațiului verde – este nevoie doar de voință și de o viziune pe termen lung, dublată de respectul față de oraș și de sănătatea cetățenilor!”, au transmis cei de la Verde pentru Biciclete.
Pentru a-şi demonstra punctul de vedere, bicicliştii au postat o fotografie în care este ilustrată o stradă din Amsterdam. Dacă în anii 70 artera era invadată de maşini, anul trecut pe şosea erau mai multe biciclete decât autoturisme.