Guvernul a decis, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, introducerea unor măsuri care vizează acordarea eşalonărilor la plată, a obligaţiilor fiscale şi restituirea taxei auto, timbrului de mediu, în scopul simplificării acestor proceduri de restituire pe cale administrativă a taxelor respective, adică, eliminarea obligativităţii contribuabilului de a anexa la cererea de restituire a taxei auto, a certificatului de înmatriculare şi a cărţii de identitate a maşinii, având în vedere că organul fiscal posedă informaţiile respective, are acces la ele şi le poate verifica în orice moment.
Termenul până la care se poate depune cererea, este cel prevăzut în Ordonanţa 52/2017, respectiv data de 31 august 2018. Ministerul Mediului, pregătește o nouă taxă auto, care va fi aplicată tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent daca au plătit sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxa auto, și va fi percepută anual, urmând să fie calculată în funcție de gradul de poluare al autovehicului. Nouă taxă auto ar urma să fie cuprinsă între 50 de euro și 3.000 de euro, în funcție de norma de poluare şi va fi introdusă cel mai probabil la începutul verii 2018, urmând să fie plătită o singură dată, la prima înmatriculare a mașinii.
Dacă vechea taxa auto se calcula pe baza normei de poluare şi a anului de fabricaţie, plus capacitatea cilindrică, conform ştirilor TVR, pentru actuala formulă de calcul care ar urma să fie aplicată 3 ani, după care va fi înlocuită cu un impozit progresiv plătit de toți proprietarii de mașini, după model german, vor conta coeficientul de poluare și emisiile de dioxid de carbon. Toţi cei care au automobile vechi, poluatoare, vor plăti o taxă mai mare, în timp ce şoferii cu maşini, cel mai probabil Euro 5 si 6, vor plăti mai puţin. De la 1 februarie de când a fost eliminată taxa auto, în România s-au înmatriculat 350 de mii de maşini aduse de afară. Majoritatea Euro 2 şi Euro 3, iar programul Rabla a fost prelungit până la finalul anului şi suplimentat cu încă 4.000 de tichete.