Nemulţumirile autorităţilor locale faţă de modul în care s-a realizat deszăpezirea în scurta iarnă de care am avut parte în Timişoara, duce la noi contracte. Primăria Timişoara vrea ca viitoarele firme să îndeplinească cerinţe drastice.
Potrivit autorităţilor, se munceşte la întocmirea noilor caiete de sarcini pentru licitaţie. Printre cerinţe se numără faptul că firmele trebuie să aibă în întreţinere toate cele 1.200 de străzi din oraş, chiar şi cele mai înguste şi lăturalnice. Pentru asta, societăţile trebuie să deţină cât mai multe utilaje şi unele de gabarit mic care să poată pătrunde în cartiere.
„Toate utilajele vor trebui să fie echipate cu sisteme de localizare GPS și monitorizate printr-o aplicație informatică ce va arăta pe harta orașului locul curent al fiecărui utilaj, viteza cu care se deplasează, dacă are lama lăsată sau nu; aceeași aplicație va arăta pe hartă, prin culori diferite, de câte ori au trecut utilajele pe fiecare stradă: niciodată, o dată, de două ori etc. Accesul la harta deszăpezirii îl vor avea toți cetățenii, de pe telefon sau de pe calculator”, explică reprezentanţii Primăriei Timişoara.
În prezent doar jumătate din străzile Timişoarei sunt cuprinse în contractul de deszăpezire şi în acest sezon rece şoferii s-au lovit de artere necurăţate după ninsoare.