Reprezentanţii Consiliilor judeţe şi ai Prefecturilor din Satu Mare, Bihor, Arad şi Timiş au semnat vineri un protocol prin care fiecare instituţie aderă la susţinerea şi sprijinirea dezvoltării infrastructurii rutiere a proiectului Via Carpatia în România.
”Județul Timiș are mari șanse să fie traversat de o nouă autostradă. Vă anunț cu bucurie că am semnat în numele Consiliului Județean Timiș un protocol de colaborare cu județele Satu-Mare, Bihor și Arad pentru a susține la nivel național și european demersurile necesare implementării proiectului “Via Carpatia”, precum și pentru asigurarea unei asistențe tehnice în sprijinirea acestui coridor european strategic.
Pentru Județul Timiș proiectul ar aduce mari beneficii economice și ar impulsiona schimburile comerciale cu celelalte zone de pe traseul autostrăzii, ceea ce ar genera locuri de muncă, dezvoltarea comunităților,în final, bunăstare.
Via Carpatia este un traseu rutier european aflat în stare de proiect, care va face legătura între Marea Baltică și Marea Neagră. Traseul va începe în Lituania, iar apoi continuă în Polonia, Slovacia și Ungaria prin Miskolc – Debrecen.
Pe teritoriul României traseul va avea două direcții, una spre portul Constanța, pe ruta Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța și una spre frontiera româno-bulgară la viitorul pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin, pe ruta Oradea – Arad – Timișoara – Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Vânju Mare – Calafat” a postat Călin Dobra pe contul său de Facebook.
Documentul a fost semnat și de către prefectul Eva Andreas. ”Astăzi se desfăşoară conferinţa internaţională organizată de Consiliul Judeţean Bihor, în care vom semna un document-protocol pentru susținerea proiectului „Via Carpatia” în țara noastră.
Acesta nu este doar un simplu proiect de traseu european, ci este rampa de lansare care ne poate ajuta să echilibrăm disparităţile existente între ţările est-europene şi cele vestice.
Proiectul „Via Carpatia”a luat naştere în anul 2006, la iniţiativa Poloniei, şi îşi propune să lege Europa de Est de la Nord la Sud, conectând astfel Marea Baltică cu Marea Neagră şi cu Marea Egee. Momentan, sunt implicate 7 ţări, iar judeţul Timiş este vizat direct prin proiect, întrucât municipiul Timişoara se află pe traseu în ambele variante, iar la Lugoj este prevăzută ramificarea traseului spre est, cu finalitate la Marea Neagră, respectiv spre sud, către Bulgaria şi Grecia” a scris aceasta pe pagina sa de Facebook.
cred ca marii nostrii conducatori(cu ghilimele) nu cunosc faptul ca podul de la Vidin e functional de cativa ani. ar trebui sa ia niste lecitina sau gingo biloba poate se mai desteapta