Aproape 26.000 de camioane au trecut granița către Ungaria în ultimele zile. Poliţia de Frontieră arată că lucrează la capacitatea maximă a infrastructurii care nu a mai fost modernizată de peste 20 ani, în condiţiile în care traficul a crescut de peste 300 la sută.
”În urma unei evaluări efectuate ca urmare a analizării eficienţei măsurilor dispuse la frontieră, atât pentru implementarea noilor prevederi europene privind introducerea verificărilor sistematice, cât şi pentru asigurarea fluenţei traficului de călători şi mărfuri, s-a constatat că traficul mijloacelor de transport marfă a înregistrat o creştere importantă în ultimele zile. Astfel, în perioada 5 – 8 martie, prin punctele de trecere a frontierei de la nivelul I.T.P.F Oradea au tranzitat aproximativ 25.750 de autovehicule de mare tonaj, din care 10.670 de autovehicule pe sensul de intrare în ţară şi 15.080 pe sensul de ieşire din ţară”, arată, într-un comunicat transmis vineri, Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Oradea.
Dintre punctele de frontieră, PTF Nădlac II Autostradă de la frontiera cu Ungaria a fost cel mai tranzitat punct de trecere rutier, în cele 3 zile fiind controlate, împreună cu autorităţile maghiare, aproximativ 11.400 de autocamioane.
”S-a lucrat şi se va lucra în continuare pe numărul maxim de benzi deschise pentru astfel de mijloace de transport, 4 artere de control pe sensul de intrare în ţară şi 4 artere de control pe cel de ieşire”, adaugă sursa citată.
La PTF Borş, un alt punct de trecere de la graniţa cu Ungaria foarte tranzitat, poliţiştii de frontieră au verificat aproximativ 10.000 de camioane. Şi aici, se lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructură, pe 3 benzi pe sensul de intrare şi 3 pe sensul de ieşire pentru camioane.
”Precizăm că, în această perioadă, este folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere ale frontierei deschise pentru astfel de mijloace de transport, în limita configuraţiei acestora şi, în funcţie de trafic, sunt suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau ieşire în/din ţară, astfel încât formalităţile de frontieră să se efectueze cu operativitate. ITPF Oradea a făcut toate eforturile pentru suplimentarea cu tot personalul de care dispune la controlul documentelor de călătorie. Se lucrează la capacitatea maximă a infrastructurii punctelor de frontieră care, în majoritate, nu a mai fost modernizată de peste 20 ani, în condiţiile în care traficul a crescut de peste 300%”, adaugă ITPF Oradea.
Poliţia de Frontieră recomandă tranzitarea tuturor punctelor de frontieră existente la graniţă deschise tranzitului de mărfuri, astfel încât să se preîntâmpine apariţia suprasolicitărilor doar a unora dintre acestea, într-un timp foarte scurt.
Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Oradea are ca zonă de competenţă judeţele Bihor şi Arad.